v2_
Medlem
Skriver mitt första inlägg här . Jag ska köpa min första DSLR, det flesta jag känner har Canon, så det står mellan 600D eller 60D, lutar mer åt 60D då den är mer robust och tyngre, kommer åka och känna på kamerorna imorgon innan jag bestämmer mig. Har sätt ett antal videos/reviews om kamerorna. Nu kommer det till objektiv delen, jag kommer filma och fota med den, inomhus, ute, fota större föremål och natur. Det är det jag kommer fota mest, då jag kommer fota inomhus är det bra att objektivet kan ta in tillräckligt med ljus.
Kommer börja med ett objektiv och sedan utöka. Jag kommer köpa allt från Cyberphoto då det blir smidigast då jag bor i Umeå. Nu kommer det till den svårast punkten att sätta priset, då jag ska köpa allt som jag behöver med en gång minneskort, kamera, väska osv kommer det kosta en del men vill inte tumma på objektivet då det är en den viktigaste delen. Hur långt kommer man på 3-4k för ett objektiv? Hur mycket bör jag lägga och vilket rekommenderar ni? Vad behöver jag köpa mer, uv-filter, motljusskydd etc?
Emil Lindgren
Kommer börja med ett objektiv och sedan utöka. Jag kommer köpa allt från Cyberphoto då det blir smidigast då jag bor i Umeå. Nu kommer det till den svårast punkten att sätta priset, då jag ska köpa allt som jag behöver med en gång minneskort, kamera, väska osv kommer det kosta en del men vill inte tumma på objektivet då det är en den viktigaste delen. Hur långt kommer man på 3-4k för ett objektiv? Hur mycket bör jag lägga och vilket rekommenderar ni? Vad behöver jag köpa mer, uv-filter, motljusskydd etc?
Emil Lindgren