Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nordens största flygfest i Dala-Järna - Vem kommer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Benny, jag bor i trakten och kan oxo hjälpa. Ta med en laddare, det finns garanterat ett uttag att låna.
070-6096989 Andreas
 
Det var en jäkel att vara snabb, du måste bo på flygfältet.. ;-) Batteriet räckte, tack ändå, Peter :) Ska bli intressant att se hur bilderna blev när jag kommit hem, tyckte det var svårt med ljuset, åt vänster var det väl ok men man fick lov att överexponera åt höger för att undvika att det bara blev en svart prick. Men jäklar vilket skönt ljud det var i Mustangen! /Benny
 
Åtminstone dessa två trevliga Fotosidanmedlemmar fanns där:
(Det var min 6-årige son Henrik som "kände igen" dem, via deras utrustning. "Pappa, är det där dina kompisar från webben, de har ungefär likadana kameror som du?")
 

Bilagor

  • fotosidanmedlemmar_res400.jpg
    fotosidanmedlemmar_res400.jpg
    54.8 KB · Visningar: 342
Denna F16 var klart sevärd! Mycket ljud och mycket snyggt!
 

Bilagor

  • f16am_fighting_falcon_res40.jpg
    f16am_fighting_falcon_res40.jpg
    50.9 KB · Visningar: 343
Dez skrev:
Överexponerade som regel 1 1/3 steg.

Det var värst! Det skulle jag också ha velat göra, men jag tyckte att himlen blev så blek på mina bilder redan vid +1 (se nedan), så jag fick nöja mig med +1/3 resten av dagen.
 

Bilagor

  • glidflygare_med_draghjälp.jpg
    glidflygare_med_draghjälp.jpg
    42.3 KB · Visningar: 328
De flygande esterna (Ais Bandits) var sanslösa, som vanligt. Jurgis Kairys i det rödvita planet.
 

Bilagor

  • air_bandits_res400.jpg
    air_bandits_res400.jpg
    41.1 KB · Visningar: 323
Det verkar vara rekorderligt folk du träffade Eeros, de hade ju så fina halsband..
Synd att jag inte träffade på er bara.
Jurgis Kairys imponerade stort på mig, som inte vet något om flyg.
 
Jag var vid SHRAs tält ett par gånger under dagen, men såg ingen där som hade kamerautrustning med sig.
 
Det är i morgon jag ska stå där..
Jag tittade mest mot himmelen och publikhavet genom en 70-200 med 1,4 converter;)
 
En bild på F16AM Fighting Falcon från dagens uppvisning. Kan säga att det lät bra när drog på där! Kände även en varm vind några sekunder senare. ;)

Fler bilder från dagen finns i mitt album.
 

Bilagor

  • img_8631le.jpg
    img_8631le.jpg
    74 KB · Visningar: 297
Jag får väl ta och bidra med någon bild själv, och grattulera Eero till en så skarpsynt grabb:)

Först en till bild på F 16.
 

Bilagor

  • _mg_1206.jpg
    _mg_1206.jpg
    18.8 KB · Visningar: 296
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.