Annons

Nordens största flygfest i Dala-Järna - Vem kommer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr så hade jag redan sett den, tack ändå.
Den visar ju egentligen bara att det är flyguppvisning men inte när dessa plan mm ska "visa" upp sig, alla kan ju inte flyga samtidigt i 5timmar.. =)
 
Ja, jag förstod nästan att du ville ha en mera exakt program för dagarna, men tyvärr har jag inte hittat något. Jag har för mig att tidigare år har man kunnat få programmet i förväg, varför det inte är så i år, vet jag inte.
 
Jag kommer på Söndagen. Är inte särskilt flygintresserad men bor i trakten och gillar att fota där det är mycket folk och action.
Ser ni en kille med 20D och 70-200 L så är det nog jag. Kom fram och hälsa vet jag.
 
Ni behöver inte vara blyg för en nisse med D70s och 80-400vr heller för det är risk att det är jag... :D
 
Rickard, vi är lite reserverade mot Nikon-killar ;)

Ska vi träffas en sväng allesammans och säga hej?
Mitt förslag är kl 12 vid SHRA:s monter.
(Jag ska stå där mellan tio till tolv och vara trevlig..)
 
Dez skrev:
Rickard, vi är lite reserverade mot Nikon-killar ;)

Ska vi träffas en sväng allesammans och säga hej?
Mitt förslag är kl 12 vid SHRA:s monter.
(Jag ska stå där mellan tio till tolv och vara trevlig..)

Det är lugnt... som användare av riktiga grejjer är jag van vid att mindre utrustade är lite aviga... ;D
Lyckas jag bara ta mig till Järna ska jag försöka infinna mig kl 12...
 
Tyvärr har USAF dragit in uppvisningen med F-15E till följd av händelserna i storbritannien
-------------------------------------------------

Jävla skit också!! (Ursäkta språkbruket)

Jag kommer vart fall vara där på lördag.
Ser ni någon som är runt 1.70 med en Nikon D70
soligor converter och en 80-200/2.8 av gamla modellen så är det jag.
 
Bengtsve skrev:
Tyvärr har USAF dragit in uppvisningen med F-15E till följd av händelserna i storbritannien.

http://www.flygfesten.com

Synd. Fast kanske lika bra det. Som jag skrev redan tidigare så kan amerikanerna vara lite hispiga nuförtiden och är ibland lite väl lätta med sina avtryckarfingrar. Inte roligt när de får syn på en drös Fotosidan-entusiaster med långa vita Canon-gluggar (plus MrLobo med sitt svarta skräp), och misstar oss för terrorister som siktar med bärbara missiler... ;)
 
Dez skrev:
Ska vi träffas en sväng allesammans och säga hej?
Mitt förslag är kl 12 vid SHRA:s monter.
(Jag ska stå där mellan tio till tolv och vara trevlig..)

Låter bra, med reservation för ifall det kommer något riktigt bra nummer just vid tolvsnåret så kommer jag lite senare. Bara du berättar för mig vad SHRA är för något... :)

På lördag alltså? Eller menade du på söndagen? Fast det spelar egentligen ingen roll, de som kommer på söndagen kan ju träffas då, på samma tid och samma plats.

Edit: Jag ska inte ha någon röd nejlika vid knappslaget, men väl min Fotosidan-keps på mig...
 
Senast ändrad:
Eller så skulle alla vi kunna ha en träningsoverall och kepa i signalgrön som det kunde stå fotosidan.se på! 8D

Själv så kommer jag bärandes på en röd rygga med antingen ett 70-200 2,8 IS eller ett 100-400 IS på en 350D utan vertikalgrepp vilket som faktiskt börjar bli lite oroande, äger bara ett batteri. Med tanke på IS:en som drar en del så kanske risken är att man får batteritorsk..aj då..

/Benny
 
Hej klubbkamrat Eero K och alla andra!

Flygfesten i Dala-Järna missar jag inte. Av tradition brukar det bli söndag för mig och så blir det nog i år också. Med lite tur ses vi i vimlet.

mvh
Ragnar Nyberg
 
Notis i FK:s nätuppl i kväll:
****
Dala-Järnas flygfest utan
Amerikanska stridsflyget F-16

DALA-JÄRNA

Med anledning av oroligheterna om terrorhot i London, så ställer de amerikanska stridsflygarna in sin uppvisning i Dala-Järna i helgen. Dom behövs i stridsberedskap, men arrangörerna för flyghelgen ska försöka att ordna något minst lika gastkramande, och att åskådarna behöver inte känna sig besvikna.
****
(Det är väl F 15 som avses.)
Flygfesten blir nog en riktig go'bit ändå.
/Ragnar Nyberg
 
Jag har en Sigma 70-200 2,8 för Canon för försäljning.
Bra skick.
Kan levereras till Flygfesten om någon är intresserad, 6500:-
För mera info, se annonssidan.
 
BempaS skrev:
...lite oroande, äger bara ett batteri. Med tanke på IS:en som drar en del så kanske risken är att man får batteritorsk..aj då..

/Benny

Slå en trudellutt på 0702568112 om det skiter sig så löser vi nog det:)

Ska försöka dyka upp vid tolv nu när sällskapet övergivit mig bara för att någon liten flicka viftade med ögonfransarna...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.