Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Noise Ninja eller Neat Image?
- Trådstartare wfrank
- Start datum
bull
Aktiv medlem
Testa Topaz DeNoise
Surgeon
Aktiv medlem
OBS detta är bara min personliga uppfattning efter att ha köra alla 3
För normalt bruk är Camera Raw i CS5 (och Lightroom 3) tillräckligt bra för utskrifter
Neat är bättre för bilder med många detaljer och gör jobbet med hår och hud bättre
Noise funkar klart bäst vid +3200ISO
Så, egentligen inget rakt svar, men de har sina fördelar alla 3
Var jag tvungen att välja, så skulle jag nöja mig med Lightrooms (samma som Camera Raws)
För normalt bruk är Camera Raw i CS5 (och Lightroom 3) tillräckligt bra för utskrifter
Neat är bättre för bilder med många detaljer och gör jobbet med hår och hud bättre
Var jag tvungen att välja, så skulle jag nöja mig med Lightrooms (samma som Camera Raws)
Senast ändrad:
alfin
Aktiv medlem
wfrank
Aktiv medlem
Tack för alla svar.
Jag råkade ramla över Topaz Adjust, i den finns också brusreducering, en knapp man klickar i "use topaz denoise". Men det är bara två parametrar, är den så "enkel"?
Ok! Jag har noterat att ACR/CS5 är mycket bättre på att framkalla mina RAWs från 7D än vad CS4 var. Men har inte riktigt lärt mig de reglage som finns där. Problemet är väl att det inte går att göra selektivt i ACR som nog är det jag vill. Men jag ska se om jag hittar nån bra info om brusreduceringen där. Tack för matnyttigt svar.
Och, vet du ifall PS CS5 brusreducering är besläktad med ACR's? I så fall kan jag ju göra det hur selektivt jag vill när jag tänker efter. Eller är dom helt olika (?)
Usch, vill helst inte uttöka listan, men finns något feature som sticker ut som du tycker är bra?
Det låter ju som en fördel NI. Får fundera. Tack för alla svar som sagt!
Jag råkade ramla över Topaz Adjust, i den finns också brusreducering, en knapp man klickar i "use topaz denoise". Men det är bara två parametrar, är den så "enkel"?
OBS detta är bara min personliga uppfattning efter att ha köra alla 3
Ok! Jag har noterat att ACR/CS5 är mycket bättre på att framkalla mina RAWs från 7D än vad CS4 var. Men har inte riktigt lärt mig de reglage som finns där. Problemet är väl att det inte går att göra selektivt i ACR som nog är det jag vill. Men jag ska se om jag hittar nån bra info om brusreduceringen där. Tack för matnyttigt svar.
Och, vet du ifall PS CS5 brusreducering är besläktad med ACR's? I så fall kan jag ju göra det hur selektivt jag vill när jag tänker efter. Eller är dom helt olika (?)
Noiseware är ytterligare en till att utvärdera:
Usch, vill helst inte uttöka listan, men finns något feature som sticker ut som du tycker är bra?
Själv har jag bara testat Neat Image men det är jag däremot nöjd med.
Har använt programmet i åratal.
Allergisk mot brus som jag är klarar jag mig inte utan NI.
NI Pro går att köra på enskilda färgkanaler om man vill liksom i valfritt lager och olika filformat.
Det låter ju som en fördel NI. Får fundera. Tack för alla svar som sagt!
Surgeon
Aktiv medlem
Tack för alla svar.
Brusreduceringen i CS5 GÖR du i Camera Raw och den har samma motor som Lightroom 3
Den räcker för de flesta fotografer, men NN NI Topaz mfl har ju en fördel, de har bara en uppgift, dvs att minska bruset medans ACR har en massa andra features, så specifika brushanterare har sina fördelar om man ofta jobbar i tuff miljö med dåligt ljus, testa de som finns på marknaden, de har ju utvärderingsex för det syftet
Lycka till
wfrank
Aktiv medlem
Brusreduceringen i CS5 GÖR du i Camera Raw och den har samma motor som Lightroom 3
Den räcker för de flesta fotografer, men NN NI Topaz mfl har ju en fördel, de har bara en uppgift, dvs att minska bruset medans ACR har en massa andra features, så specifika brushanterare har sina fördelar om man ofta jobbar i tuff miljö med dåligt ljus, testa de som finns på marknaden, de har ju utvärderingsex för det syftet
Lycka till
Tack, men vill jag göra den selektivt är det ju begränsat. Gillar inte brusreduceringar som tar bort ögonfransskärpa när det är bakgrunden som blivit obekvämt brusig pga ISO eller nåt. PS ger ju den möjligheten. Så då kan man ju fråga sig om följande brusreduceringar är besläktade. Bild 1 är ACR och Bild 2 är PS. Båda CS5. Vore trevligt om PS CS5 vore lika bra som ACR PS5. Nån som vet?
Bilagor
eV1Te
Aktiv medlem
Tack, men vill jag göra den selektivt är det ju begränsat. Gillar inte brusreduceringar som tar bort ögonfransskärpa när det är bakgrunden som blivit obekvämt brusig pga ISO eller nåt. PS ger ju den möjligheten. Så då kan man ju fråga sig om följande brusreduceringar är besläktade. Bild 1 är ACR och Bild 2 är PS. Båda CS5. Vore trevligt om PS CS5 vore lika bra som ACR PS5. Nån som vet?
Du kan ju alltid lägga på en mask för och välja vilka delar som ska innehålla brusreduceringen. Vill du göra det med Camera RAW så är det bara att ha 2 versioner i lager ovanpå varandra, en utan och en med brusreducering, sedan "målar" då bara dit där den brusreducerade versionen ska vara.
Rommel
Avslutat medlemskap
Har testat Topaz Denoise 5 och jag är riktigt imponerad måste jag säga.Har underexponerade bilder som jag lyft flera steg och sedan brusreduserat dom med ett imponerande resultat.Kolla på tuben där finns filmer om det programet.
Posta gärna Topaz vs LR3 bilder.
/Stefan
alfin
Aktiv medlem