Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikons nyheter i höst?

Produkter
(logga in för att koppla)

miniman

Aktiv medlem
Hejsan

Tänkte höra mig för lite om vad ni tror kommer komma från Nikon i höst?
(Eller om ni vet något säkert)

Är själv lite sugen på ny kamera efter D50. Har kollat på
D200 men avaktar för att se om någon uppföljare släpps.
 
Var inne i Schönherrs Foto idag för att lämna in min kamera. Passade på att fråga expediten i butiken om han visste något om Nikons nya kameror som de ryktas om att de ska släppa.

Han svarade att Nikon skulle ha någon presskonferens el. liknande i slutet av aug. Nikon hade inte sagt ett pip om de nya kamerorna, men de ville verkligen att så många som möjligt kunde komma - så man kan väl dra slutsatsen att de har något på G.

Funderar själv på en D200 i dagsläget, och det känns väl lite tveksamt att köpa en såpass dyr kamera innan denna presskonferens, med tanke på att den trots allt är två år gammal nu. Känner på mig att en uppföljare till just denna kamera är på väg dock. Så det är bara att vänta och se, hoppas på det bästa m.m. :)
 
Blir lite smått irriterad dock, vore så himla mycket smidigare om Nikon kunde vara lite vänliga och meddela allmänheten om någon nyare D200 är på väg så man vet hur man ska göra!

Visst har jag en GX-10 inne på service, och den lär jag väl få tillbaka om en 4 veckor eller något (Samsung support - hurra!), och den måste säljas innan jag köper något nytt.

Men fortfarande, en liten heads-up vore inte helt fel!
 
Om nikon nu skulle vara så hyggliga, hur många D200 tror ni att de skulle sälja fram till nästa modell släpps?

Om ni betänker svaret, låter det som något nikon eller något annat vinstdrivande företag skulle vara intresserade av?

Det kommer aldrig hända att man släpper sån information offentligt förrän allt är klart.

Mvh
Maverick
 
Nej jag förstår mycket väl att varken Nikon eller något annat vinstdrivande företag skulle släppa sådan här information i förväg. Var lite ironisk i mitt tidigare inlägg, men om du inte insåg det så ber jag om ursäkt!

Hur som helst, hoppas att de håller sin presskonferens snart. :)
 
Jag hoppas oxå på ny proffsmodell, den borde ha sjunkit en del i pris lagom till jag slutar skolan...

Mvh
Maverick
 
åå det är så kul när det gäller nya grejjer, jag blir aldeles nostalgisk när det gäller sånt här!

hoppas nån här på FS lägger upp en tråd när nån vet om dom nya modellerna.

jag tycker inte det är det minsta konstigt att dom inte släpper information offentligt då skulle ju ingen köpa till nästa. men det käns som att canon är lite piggare på att släppa ut info i förtid. är egentligen gansta smart eftersom dom vill säkert varva folk till canon användare genom att skryta om deras framtida tekniker osv. till å med jag som nikon tjänare känner suget när man hör om 40D.

jag tror att nya nikon modellerna inte kommer göra oss besvikna, hur länge det än tar tills dom kommer men man får nog räkna med en liten prishöjnig!

MVH//alric
 
Jag tror (med tanke på vad som skrivits i andra trådar och forum) att det inte kommer några ersättare för D40x, D80 eller D200. Däremot kommer nog en eller 2 nya modeller som ersätter D2X, varav den ena har FF (1,1x) som siktar in sig på yrkesfotografer och avncerade amatörer med mycket deg :) en del nya AF-S objektiv/uppgradering av AF optik kommer nog också.

Vi får se hur rätt eller fel jag har om några veckor :)
 
de e möjligt att canon släpper mer info men du ser ju även vilken spänning Nikon bygger upp hos oss genom att presentera allt samtidigt.
 
-big kahuna- skrev:
Jag tror (med tanke på vad som skrivits i andra trådar och forum) att det inte kommer några ersättare för D40x, D80 eller D200. Däremot kommer nog en eller 2 nya modeller som ersätter D2X, varav den ena har FF (1,1x) som siktar in sig på yrkesfotografer och avncerade amatörer med mycket deg :) en del nya AF-S objektiv/uppgradering av AF optik kommer nog också.

Vi får se hur rätt eller fel jag har om några veckor :)

Jag tror inte heller på uppföljare till D40 och D80 eftersom de är relativt nya men kanske till D200. Den har ju lite mer tid på nacken. Man tycker ju de ska bemöta Canon 40D. Sen tror jag att det kan komma lite ny VR-optik.
 
Jag tror att D3x och D3h kommer nu till hösten.
Hoppas inte det kommer en D200s eftersom jag köpte en D200 för två veckor sen.
 
Gustaf, håller tummarna för att du har rätt!

Frågan är hur mycket bättre 40D nu skulle bli än D200? Dessa två (30D/200D) är väl väldigt snarlika varandra, och Canon har väl antagligen utvecklat 40D med 200D i bakhuvudet, bara för att slå just denna kamera?
 
blev så taggad så jag sökte runt lite å hita lite bilder på modeller som såg yterst ovanliga ut kanske dom fins men inte vad jag vet. jag har inte grävt så djupt i det heller men här är länkarna:

D200?
http://www.larstroels.dk/images/Nikon_D200s.jpg

D3/D5?
http://www.pconline.com.cn/digital/dc/news/prod/0510/pic/nikonD5.JPG

D20? http://img502.imageshack.us/img502/8195/nikond20si0.jpg

som jag sa tidigare så har jag inte en anning om dessa kameror fins eller inte. men det kan säkert nån svara på.

Mvh//Alric
 
jag har aldrig heller set dem tidigare. men de var rätt snygga... specielt D200.

Bilderna ser ju inte fejkade ut.
 
D200 såg väl rätt okej ut, men jag tror inte att Nikon skulle överge sin hederliga "röda markering" på greppet till höger om linsen för allt smör i småland. Dessutom borde det väl stå D200s (?) på kamerahuset om det nu var D200s som filnamnet angav.

De övriga kamerorna som du lyckades fiska upp såg ytterst.. otroliga ut. Men min gissning är lika bra som er, dock skulle jag vara väldigt skeptiskt till Nikons designteam (om de nu har ngt liknande) om de där kamerorna släpps till oss konsumenter.
 
sökte och fick upp samma D200 som du men den var från moderskeppet.se från 2005 så det var kanske ett design alternativ till den D200 som blev.
 
ahh ok jag ana nåt sånt. var nog bra att den inte såg ut så där då. smidigt å kunna välja storleken själv genom batterigrepp å inte.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.