Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikons motsvarighet till Canon G1X

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingen, de hade en serie på tre 1"-kompakter på gång för några år sedan, men efter hårdvarustrul plus omprövningar i strategin skrotades de och lanserades aldrig på riktigt.

Historiskt så hade de P7xxx-serien som lite mer motsvarade Canons äldre G-kompakter med mindre sensor.
 
Bara o kolla på Nikons hemsida. De har 7 modeller.
Pro.... skulle inte jag kalla dem.
Varför måste det vara en Nikon då?
 
En Z50 eller Z fc är ju inte så stor, ger ju fler möjligheterna än en kompakt

 
Nej det behöver inte vara nikon men hittade ingen som stämmer in på canons. Sonys då, är det tex a6000 ? Fast dom kan man väl byta objektiv på..har dom någon som är som canons g ?
Söka är inte min grej, speciellt när man inte vet vad man ska söka på. Så tacksam för alla svar.
 
Nej det behöver inte vara nikon men hittade ingen som stämmer in på canons. Sonys då, är det tex a6000 ? Fast dom kan man väl byta objektiv på..har dom någon som är som canons g ?
Söka är inte min grej, speciellt när man inte vet vad man ska söka på. Så tacksam för alla svar.
Cyberphoto har troligen de flesta kompakter, länken är till alla men det går att begränsa sökningen ytterligare
 
En av Sony:s RX 100 (I - VII) modeller kanske skulle kunna vara ett alternativ !? Har själv en RX100 Va, en synnerligen kompetent kamera och väldigt kompakt i formfaktorn. De tidigare modellerna kan man få för en blygsam summa. Såg att Sony ger 1 000 :- cashback på en RX 100 V (vet inte om det gäller Va också), hos Cyberfoto.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.