AFJ
Aktiv medlem
Går den ner i byxfickan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Går den ner i byxfickan?
You be the judge. Den är iaf väldigt smidig och får lätt plats i jackan vilket inte en dslr gör.
Åter till ämnet.
Går den ner i byxfickan?
Går den ner i byxfickan?
Jag tänker ofta foto när jag köper kläder.
Det är en sådan kommentar som kan få den icke invigde att undra vad det är för kufar som hänger på fotosidan!
Ha en god natt och sov gott!
Hahaha !---
Nöjd med det tittade jag upp och upptäckte människorna runt om kring mig. Såg ut som de sett en idiot som suger av en kamera Vilket de just gjort
Den enda möjlighet som du med dagens sensor-teknologi har att få BÄTTRE bildkvalitet än med Sonys NEX-kameror är ifall någon tar fram en fullformats spegellös kamera. Det finns ingen som helst antydan någonstans om att någon tillverkare skulle hålla på med detta. Utesluter naturligtvis inte att någon skulle kunna göra så, men den marknaden är ju väldigt liten, så sannolikheten är låg. Tyvärr.---
En spegellös med samma eller bättre bildkvalitet än Sonys NEX KAN nog vara vad jag är ute efter.
---
Även om jag inte har tillgång till någon Nikon 1-serie kamera, utan bara en nyligen införskaffad NEX, så vågar jag ändå påstå att jag VET att ingen 2,7x crop sensor kan vara lika bra som de sensorer som sitter i NEX-kamerorna. Ett så stort tekniksprång har aldrig tagits i sensorvärlden, och ju bättre sensorerna blir, ju mindre blir nästa förbättring, tills man har kommit nära vad som är teoretiskt maximalt möjligt. Och den gränsen torde vara synbar för sensortillverkarna vid det här laget.---
Som jag ser det så TROR jag att Nikons 2,7:a inte kan matcha dessa kriterier.
---
Du behöver inte köpa en dyr V1:a för detta. Köp en gammal begagnad Casio EX-F1 och filma med 1200 fps.... och att kunna filma med 1000fps har jag alltid velat leka med.
Den enda möjlighet som du med dagens sensor-teknologi har att få BÄTTRE bildkvalitet än med Sonys NEX-kameror är ifall någon tar fram en fullformats spegellös kamera. Det finns ingen som helst antydan någonstans om att någon tillverkare skulle hålla på med detta. Utesluter naturligtvis inte att någon skulle kunna göra så, men den marknaden är ju väldigt liten, så sannolikheten är låg. Tyvärr.
....
Jag ser en del stora fördelar med dom och kommer förmodligen inhandla en av dom.
Dom är små, mycket små om man jämför med min D700. Dom verkar filma bra och att kunna filma med 1000fps har jag alltid velat leka med. Med f-adaptern så kan man slänga på ett 18-200 och ha ett 49-540 vilket också kommer passa mig vid vissa tillfällen.
/Karl
Leica M9 är väl just en sådan fullformats spegellös kamera?
Både NEX7 och Samsung AX200 verkar betydligt intressantare än Nikon 1 för den som vill ha en liten ficksystemkamera utan att kompromissa med kvaliten. Nikon siktar säkert in sig på kompaktinnehavare i första hand.