phool
Aktiv medlem
Nä ja e int bitter =) Köpte faktiskt en ny d700 häromdan, toknöjd, ska ha kvar den tills ersättaren släpps troligtvis i vår.Blev du så ledsen över att D800 inte kom? ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä ja e int bitter =) Köpte faktiskt en ny d700 häromdan, toknöjd, ska ha kvar den tills ersättaren släpps troligtvis i vår.Blev du så ledsen över att D800 inte kom? ;-)
Nä ja e int bitter =) Köpte faktiskt en ny d700 häromdan, toknöjd, ska ha kvar den tills ersättaren släpps troligtvis i vår.
Dom har provat:
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings
En del objektiv är OK på photozone.de men knappast alla
Dom har provat:
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings
En del objektiv är OK på photozone.de men knappast alla
Kameran är ju fruktansvärt ful, fruktansvärt dyr, greppet kan ju inte kännas ok heller. Vet inte hur Nikon har tänkt, trots att jag är nikon fantast skulle jag inte välja denna framför pannas g3. Nikon borde göra det dom är bäst i världen på, dslr! Detta känns bara så fel, som att Mike Tyson blivit konståkare. En fjollig och alldeles överprissatt kamera.
Nja, jag tycker kameran är väldigt snygg. Dock vill man ju inte en så liten censor. Kameran i sig är ju också alldeles för liten. Vad är vitsen med en spegellös kamera egentligen?
Vill man ha en sådan så finns ju Leica där redan med fullformatscensor. Alla småbildskameror borde för övrigt ha en fullformatscensor.
Mvh
Ja, det var ju ett tidsenligt inlägg... Alla borde ha en Leica. Vad kör du för bil egentligen?
Vad jag vet så är M9 rätt så ny?
Det handlar om att man måste köpa en Leica om man vill ha en spegellös kamera. Allt annat går bort. Vilket jag uppfattade som ett korkat inlägg.
Som att man måste ha en bil för en halv miljon för att få köra bil. Långsökt kanske… ;-)
Snarare att han menade att man vill inte ha så lite sensor.
Jag beundrar din positiva attityd, jag tolkade inlägget som föraktfullt. Jag är f ö jag och tillhör inte gruppen "man".
Nja, jag tycker kameran är väldigt snygg. Dock vill man ju inte en så liten censor. Kameran i sig är ju också alldeles för liten. Vad är vitsen med en spegellös kamera egentligen?
Vill man ha en sådan så finns ju Leica där redan med fullformatscensor. Alla småbildskameror borde för övrigt ha en fullformatscensor.
Mvh
Du bör tänka på att fullformatsensorn gör att objektiven blir stora och tunga. Mindre sensor = mindre objektiv. Därför kan m43 har en 14-140 superzoom som är smidig, och en 14-42 pannkaka som är extremt liten. Fullformat på spegellösa besegrar syftet delvis. Kolla NEX och objektivstorleken med aps-c bara och det är inte ens fullformat.
Fast det stämmer ju inte på Lecia M9, kan inte påstå att objektiven är speciellt stora.
Du bör tänka på att fullformatsensorn gör att objektiven blir stora och tunga. Mindre sensor = mindre objektiv. Därför kan m43 har en 14-140 superzoom som är smidig, och en 14-42 pannkaka som är extremt liten. Fullformat på spegellösa besegrar syftet delvis. Kolla NEX och objektivstorleken med aps-c bara och det är inte ens fullformat.
Ja, det var ju ett tidsenligt inlägg... Alla borde ha en Leica. Vad kör du för bil egentligen?