Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon- undvik!

Produkter
(logga in för att koppla)
Visst finns det två sidor, men varför inte vända den goda sidan uppåt och se det positiva?
Gösta har visat sin goda sida, han förstår värdet i glada människor oavsett om de är kunder eller inte.
Fria luncher existerar inte som du säger. Så om det måste kosta, varför inte göra något bra av det då.
 
Är det inte ganska onödigt att blåsa upp en obehaglig incident så här. Visst blir man förbannad, det kan jag hålla med om!

Jag menar problemet är väl att vi bara är människor hela bunten.

Man har ju hört jäkla 08:eek:r, lantisar, snåla sörlänningar, Bidragstragarna i norr och allt möjligt skit som man bara orkar komma på.

Hur många "kundj-vlar" har man inte stött på, när man arbetade i detaljhandeln. Folk som verkade ha det som sport att förstöra dagen för butikspersonalen.

Slår vad om att de flesta av er har någon butik, som förtjänat ert förtroende.

Handla där!
 
Jag besökte Scandinavian Photos visning i Bankeryd och fick D200 demonstrerad av Nikons säljare. Jag fick ett mycket vänligt, kunnigt och intresserat bemötande vad gäller D200. Däremot blev vi oeniga om behovet av Nikon Capture 4.
 
Jo, sånt här har ju mer än en gång fått en att "gå någon annanstans" och handla sina grejor, tyvärr gillar jag Nikon för mycket för att byta.

Fel folk på fel post, man ser det hela tiden, tyvärr. Men dom lär nog få reda på det tids nog...
 
Jamen, nu får ni väl ge er i gnället.

Nikon försöker ju verkligen att ställa allt till rätta genom att bjuda på privat visning och käk.

Alla kan göra fel och jag tycker att man ska förlåta så länge folk gör allt de kan för att ställa saker och ting till rätta, vilket jag tycker Nikon har gjort (att döma av den här tråden).

Visst, det är någon som i slutändan betalar för kalaset, men det är så små pengar i det stora hela att jag tror inte det blir mer än några ören på kameran som du planerar att köpa. Det har du väl råd med?
 
Avslutat kapitel

Jag är mycket nöjd med hur Nikon/Gösta har agerat och vår kommunikation. Seriöst och vänligt.

Jag har under hela resan haft en positiv inställning till Nikon. Det var ju just därför jag också brydde mig om att lägga fram kritiken. Kunde aldrig tro att detta inlägget skulle bli en så stor grej.

Min bild av Nikon har stärkts. Man tar sina kunder seriöst. För mig är detta tillräckligt, och därför så är detta nu ett avslutat kapitel för min del.
 
Re: Avslutat kapitel

dsandlund skrev:
Jag är mycket nöjd med hur Nikon/Gösta har agerat och vår kommunikation. Seriöst och vänligt.

Jag har under hela resan haft en positiv inställning till Nikon. Det var ju just därför jag också brydde mig om att lägga fram kritiken. Kunde aldrig tro att detta inlägget skulle bli en så stor grej.

Min bild av Nikon har stärkts. Man tar sina kunder seriöst. För mig är detta tillräckligt, och därför så är detta nu ett avslutat kapitel för min del.

Given din oseriösa rubrik i denna tråd så tycker jag du skall vara mer än nöjd.

/P.L
 
Blir ruskigt imponerad över hur Nikon har hanterat problemet. Kundservice på hög nivå. Stort av sig att ta till kritiken och vända den till något positivt!
 
Tre gånger har jag varit tvungen att anlita Nikon i UpplandsVäsby! Första gången fick jag vänta 3 veckor på kameran. Andra gången ca:20 min, och tredje gången ca 10 min.

Har aldrig någonsin stött på en så bra service i något sammanhang.

Men...stöter man på en trött sur typ som representerar Nikon, så glömmer man det inte.
 
Re: Sen kan man alltid se två sidor....

casting skrev:
...av samma mynt.
Bra kundvård.. Visst.. Men vem betalar för det? Jo DU som köper en Nikonkamera.
Ja vad är rätt och fel?


"There are no such thing as free lunches"
Hur man än vänder sig har man rumpan bak, eller hur är det man säger?
Här får Nikon kritik för att en person upplever deras säljare som otrevliga och när Nikon bemöter kritiken på ett mycket trevligt sätt får de kritik för det också (fast jag vet att du Håkan, har skrivit sansade och diplomatiska inlägg tidigare i tråden).
Bara hoppas att Nikon inte tröttnar på att hjälpa missnöjda kunder för det drabbar då inte bara en utan alla.
 
David....

...jag tog faktiskt inte ställning ens i det inlägget. Jag ville mest påvisa att det inte är så lätt att säga vad som är rätt och fel.
Men principiellt utan att veta alla fakta i detta målet är jag ganska trött på gnällspikar som tillskansar sig förmåner just bara genom att spela på dom strängar som en marknadsekonomi erbjuder, på bekostnad av alla som agerar som vanliga människor gör mot varandra. Men återigen, jag betonar att jag inte vet fakta i detta målet. Men å andra sidan tycker jag den här tråden fick en ganska allmän inriktning mot säljare - köpare i allmänhet.
 
Instämmer!

Varför låta sig uppslukas av enstaka incidenter, ryt till, ring eller skriv till de berörda istället för att smitta hela sverige med negativ energi!

Här på forumet finns ju massor med positivt att lära sig, en guldgruva av inspiration och kunskap. Och med just kunskap och inspiration tar man bra bilder, låt inte någon elller några ta det ifrån er.

Fasen det är väl ändå flitiga och trevliga aseater som tillverkar våra redskap eller "statussymboler" för en del.

Snott citat från okänd källa:
"Sänk er inte till idioternas nivå, där blir ni ändå slagna av erfarenhet."
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.