oshe
Aktiv medlem
Köp en D200 utan tillbehör som gör den dyrare. Max 4000kr. Grepp är onödigt, jag skulle ändå inte använda det. Allt under 25K exponeringar är ok, den håller säkert 100K exponeringar. Skicket är viktigare, se till att den är fin och välvårdad och att sensor och spegel och mattskiva och sökare och LCD ser rena och hela ut. D200 har en liten 2.5" LCD, på en EOS 40D för samma eller mindre pengar får du en 3" LCD. D200 tar 5 bilder/sek, EOS 40D tar 6,5 bilder/sek. EOS 40D brusar mindre på ISO 1600 och 3200 vilket också talar till dess fördel.
Med tanke på vad D200 presterar borde huset inte kosta mer än 3250kr, den är helt enkelt inte bättre än så.
Du kan pruta de flesta 40D till 3500kr utan problem.
(...objektiv till Canon är också billigare och urvalet är större)
kan även passa på och fråga... Utan grepp hur sitter en D200 då? har inte haft möjlighet att på så här kort tid testa någon... Jag är lång och lite smått kraftig och därmed också stora händer så jag vill ha nåt som jag kan greppa tag i och hålla utan problem om det skall på lite vikt, även om jag så klart i de flesta fall kommer förlita mig på ett enbensstativ...