Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon störst på Dslr i Sverige !

Produkter
(logga in för att koppla)

Zoso

Aktiv medlem
Jag satt och läste nya Kamera&Bild's test av D80 och såg till min stora förvåning att Nikon är största märket när det gäller dslr kameror i Sverige.

Jag trodde faktiskt Canon var betydligt större, den uppfattningen får man ju här på fotosidan i allafall, speciellt bland nybörjare.

Som Nikon ägare själv så har man ju trott att man tillhört en minoritet, men så är det ju tydligen inte alls :)

Tydligen så har D70 och D50 blivit väldigt populära här i Sverige, undrar varför det är så, för räknar man in hela världen så är väl Canon betydligt större, Nikon har tydligen ett starkt fäste här hemma i allafall.

kent.

Ojoj... nu dröjer det väl inte på, förrän någon Canon-anhängare lägger ut en sådan där fånig bild på "bara Canon-telen" från fotbolls-VM eller Aten-OS... :)

jorgene skrev:
Ojoj... nu dröjer det väl inte på, förrän någon Canon-anhängare lägger ut en sådan där fånig bild på "bara Canon-telen" från fotbolls-VM eller Aten-OS... :)
Det är ju utomlands. På korp-bobollen i Korpilombolo är det i alla fall Nikondominans ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar