Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Snapbridge fryser

Produkter
(logga in för att koppla)

Torda

Aktiv medlem
Jag har tidigare kunnat använda Snapbridge med mina Samsungtelefoner, men nu vill appen verkligen inte fungera något vidare, då den efter att jag anslutit kameran och tagit några bilder med Remote Control och vill då även titta på tagna bilder i appen och trycker då på senast tagen bild som visas nere till vänster i appen. Då får jag upp bilden och kan bläddra mellan tagna bilder. Sedan går jag tillbaka till Remote Control för att ta nya bilder. Detta går att göra ett fåtal gånger, sedan fryser appen och jag får ett felmeddelande enligt bifogad bild.

Är det någon som är bra på detta, för jag hittar ingen lösning på problemet, vilket i princip gör appen helt oanvändbar.

Screenshot_20240819_203004_Device care.jpg
 
Digitalkameror som stöds från juni 2024
Z9. , B700, B500, B600, W300, W150, W100, KeyMission 80
D750, D7200, D7100, D5500, D5300, D3300, Df, J5, P900, S7000, S3700, AW130
Ovanstående kan inkludera modeller som inte är tillgängliga i vissa regioner.
Se till att uppdatera kamerans firmware till den senaste versionen.

Om det stämmer vet jag inte för på iOS stöds alla Z vad jag kan se.
 
Det är nog som vanligt en kass översättning till svenska.

Saxat från Google play på tyska.
Unterstützte Digitalkamera-Modelle (Stand Juni 2024)
Z9, Z8, D6, Z7II, Z6III, Z6II, Z7, Z6, Z5, Zf, Zfc, Z50, Z30, D850, D780, D500, D7500, D5600, D3500, D3400, COOLPIX P1000, P950, A1000, A900, A300, B700, B500, B600, W300, W150, W100, KeyMission 80
D750, D7200, D7100, D5500, D5300, D3300, Df, J5, P900, S7000, S3700, AW130
Die vorstehende Auflistung enthält eventuell Modelle, die in einigen Regionen nicht erhältlich sind.

Det verkar som punkt på svenska betyder "Z8, D6, Z7II, Z6III, Z6II, Z7, Z6, Z5, Zf, Zfc, Z50, Z30, D850, D780, D500, D7500, D5600, D3500, D3400, COOLPIX P1000, P950, A1000, A900, A300"
 
Jag har ju såklart bara tagit för givet att Z8 skulle vara en supportad kamera, så jag kollade på Google Play på telefonen och där är den med.

Screenshot_20240819_223107_Google Play Store.jpg
 
Är det någon som är bra på detta, för jag hittar ingen lösning på problemet, vilket i princip gör appen helt oanvändbar.
Det är bara att vänta på en ny version, enligt felmeddelandet.

Felmeddelandet är ganska typiskt för modern programvara. Programmeraren orkade inte skriva ett felmeddelande som talar om vad som är fel.
 
Det är bara att vänta på en ny version, enligt felmeddelandet.

Felmeddelandet är ganska typiskt för modern programvara. Programmeraren orkade inte skriva ett felmeddelande som talar om vad som är fel.
Ja, det var bättre förr. Då fick man fel 12847487 utan att få en förklaring till vad det var.
 
Marginellt bättre. Man fick slå upp felkoden i en tabell.

Förrare än förr fick man en humanläsbar kort förklaring till vad som gick fel.
 
Marginellt bättre. Man fick slå upp felkoden i en tabell.

Förrare än förr fick man en humanläsbar kort förklaring till vad som gick fel.

Jag tror ditt minne har grumlats med tiden. Det var ytterst sällan så var fallet förra millenniumet. Då fick man en konstig felkod, hade man tur fanns det någonstans på företaget som köpt licensen en pappersmanual där dom vanligaste fanns listade.
Hade man otur så hade man köpt en programvara där man fick uppdateringar, då blev pappersmanualen helt obrukbar efter ett tag. Man hade dock oftast tur och fick aldrig några uppdateringar, utan fick snällt vänta 1år tills nästa version kom ut som man fick äran att köpa igen och fick då kanske en version där buggarna som fanns var rättade.

Då jobbade man inte agilt utan spenderade månader med att specificera, sedan programmerades det i ett halvår och sedan var programmerarnas tolkning av specifikationen klar. Hade man otur var dokumentationen redan skriven så att det inte gick att fixa bra lösningar på saker som testades och rättades under nästa halvår. Efter det hade man bännt om koden så att man hade något som var i närheten av vad som var tänkt.
 
Program som fick en felkod från ett operativsystemanrop kunde be operativsystemet om felet i klartext och skriva ut det.

När det gäller programfel i "user context" var kvaliteten lite varierad, men de flesta program var bra på att inte bara säga "nånting gick fel", vilket tycks vara nån slags standard numera.
 
Program som fick en felkod från ett operativsystemanrop kunde be operativsystemet om felet i klartext och skriva ut det.

När det gäller programfel i "user context" var kvaliteten lite varierad, men de flesta program var bra på att inte bara säga "nånting gick fel", vilket tycks vara nån slags standard numera.
Jo, förr var ett vanligt förfarande vid "någonting gick fel" att programmet crashade och inte allt för sällan tog med sig operativsystemet.
 
Har ju bara använt Snapbridge till o överföra bilder o tycker det är rena skiten.Kör man över bilderna i orginalstorlek så är det till 100% att det avbryter o man får göra om hela processen igen, jag kör iPhone 15 Pro Max nu men som sagt det har alltid gjort så oavsett iPhone jag använt :-((
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.