Annons

Nikon Service!

Produkter
(logga in för att koppla)

dyk_pedda

Aktiv medlem
Nikon Service har gjort det igen...

Pratade med en tjej där i tisdags som glatt svarade:
- Din kamera är här och den är redan klar så du borde ha den tillbaka hos dig imorgon eller senast på torsdag.
Då ställde jag frågan:
- Kan du se vad som är gjort med kameran.
Efter lång tystnad svarade hon:
- Serviceordern och reparationspapperna ligger nerpackat i lådan som ska skickas iväg.

Då jag inte fått någon kamera ringde jag till dom imorse (fredag) och frågade efter min kamera och fick till svar att den inte är klar, dom har inte börjat titta på den ännu.

Gissa om jag blev glad... Ännu en helg utan kamera. Nu har min kamera varit mer hos Nikon än hos mig. Det är en månad sen jag köpte min D70 och den har redan varit hos Nikon på service två gånger. Trodde att jag var ute i god tid för att hinna testa den både på land och under ytan i mitt inköpta undervattenshus. Börjar fundera på om jag gjorde rätt val, speciellt eftersom jag om några dagar åker ner till Hurghada/Egypten för att jobba i minst åtta månader långt ifrån vad allt som heter Nikon Service. Så nu blir det till att åka ner med en otestad kamera/undervattenshus, men iofs kanske jag ska vara glad om jag överhuvudtaget får med mig någon väl fungerande D70 ner.

Bör kanske tillägga att min kamera var sämre när den kom tillbaka ifrån Nikon första gången än vad den var innan jag skickade upp den till dom. Trodde att service innebar att det skulle bli bättre inte sämre.

Mvh
Peter

Var köpte du den då? Jag skulle ju gå på försäljaren, hojta och skrika. Du har ju fått ett riktigt måndagsex (eller vad motsvarigheten heter i Thailand) och skall inte behöva lida för det - försäljaren har väl ansvar för att leverera en produkt som funkar, inget snack om den saken tycker jag.

Kräv att du åtminstone ska få en lånekamera sålänge... Det är väl det minsta dom kan erbjuda dig.

Du har ju ändå betalat en hel del för att kunna fota... inte bara för att kunna säga att du äger en kamera.

//Peter

Håller med, det lönar sig att skrika. De gånger jag haft problem med bladarna så har jag alltid fått lånekamera. Men som sagt, man måste SKRIKA. Gäller allt ifrån pajjsarna som servar din bil till de som levererar bredbandslösningar...

Mvh // Martin - en riktig gnällspik ;)

Det som strular till det hela lite för mig är att kameran är köpt hos ScandinavianPhoto i Mölndal men ag bor utanför Karlstad och kameran är skickad till Nikon av KameraService i Karlstad.

Hade jag bott i GBG trakten så hade jag ju självklart åkt in med den tillbaka till ScandinavianPhoto men nu är det långt och tidskrävande att sätta sig på tåget ner dit.

// Peter

Lata människa..

Pedda för faan du får la ta dig ner till gbg... annars måste ju jag släpa med din D70 o en jevla massa linser då jag kommmer ner i januari...

Dave

Ps. Fett att du skrev vad du tycker Ds.

"fight the power"

Nikon har nu bytt ut min kamera, men den "nya" har samma serienummer som den "gamla" vilket borde betyda att dom bytt ut rubb o stubb invändigt. Eller?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar