ANNONS
Annons

Nikon pressrelease D80 och 70-300 VR

Produkter
(logga in för att koppla)
Det här är den info om 70-300 AF-s Vr som låg ute ett tag och sedan togs bort, snart är klockan 800 och allt får visas.
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED Major Features

4.3x, 70-300mm telephoto zoom (picture angle, when used with Nikon DX format digital SLRs is equivalent to a 105-450mm on a 35mm format SLR).
The VRII minimizes camera shake by offering the equivalent of a shutter speed 4 stops* faster. Normal and Active modes are available.
Two ED glass elements minimize chromatic aberration in the entire zoom range while ensuring high resolution and contrast. Outstanding Nikkor optical performance makes it suitable for photography with both Nikon digital and 35mm film SLR cameras.
The Silent Wave Motor (SWM) enables fast and quiet autofocusing, and quick switching between autofocus and manual operation.
Two focus modes are available — M/A and M
The Internal Focus (IF) design provides a constant lens length and eliminates rotation of the front lens element, facilitating the use of circular polarizing filters.
The nine-blade rounded diaphragm opening makes out-of-focus elements appear more natural.
A flower-shaped bayonet hood is provided.
ø62mm filter attachment size
 
Verkar som om det i princip blir en D200 i plast. Samma af-system och sensor till exempel. Stor sökare. Skit att man bytte till Canon 30D ;-(
 
Jag är besviken att 70-300 VR har släppts. Det tyder på att Nikon planerar att fortsätta med att bygga VR i sina objektiv istället för kamerahuset. :-( Antagligen anser de att det skulle vara ett sätt att konkurera bort andrapartstillverkarna som inte har VR i sina objektiv. Tråkigt för oss som ska betala dyra pengar två gånger: en för VR i optiken och den andra för Nikon-logo på objektivskalet.:-(

Men vem vet så småningom kommer de kanske på ett sätt att göra VR i objektivet och huset kompatibla.

Jag undrar även varför ingen andrapartstillverkare tilämpar stabilisering i sina objektiv.
 
En kioskvältare till kamera, lika bra att ställa sig i kö direkt. Specarna är ordentligt sockrade och kommer ge både Canon EOS 5D och 30D en rejäl match. Enda hotet mot kameran är Sonys A100 som har samma sensor plus att den har inbyggd bildstabilisering, samt rengöringsanordning för sensorn.
 
Vad hände med vädertätningen ("It's a beautiful day for photography")?

Ingen Mirror lock up - men det måste förstås vara några skillnader mot D200.

I övrigt ser den ju imponerande ut - nu är det bara pengarna som fattas....
 
timofej skrev:
Jag är besviken att 70-300 VR har släppts. Det tyder på att Nikon planerar att fortsätta med att bygga VR i sina objektiv istället för kamerahuset. :-( Antagligen anser de att det skulle vara ett sätt att konkurera bort andrapartstillverkarna som inte har VR i sina objektiv. Tråkigt för oss som ska betala dyra pengar två gånger: en för VR i optiken och den andra för Nikon-logo på objektivskalet.:-(

Men vem vet så småningom kommer de kanske på ett sätt att göra VR i objektivet och huset kompatibla.

Jag undrar även varför ingen andrapartstillverkare tilämpar stabilisering i sina objektiv.
Det jag är mest besviken på är att Nikon inte släpper korttelen med afs och vr för oss entusiaster. Ex 85 1,4 och 50 1,4 med afs o vr. Istället satsar de på semester-Svensson med 70-300 4,5-5,6 och 18-135 3,5-5,6 båda med afs och vr. Ni kan läsa om gluggarna på WWW.letsgodigital.org
 
timofej skrev:
Jag är besviken att 70-300 VR har släppts. Det tyder på att Nikon planerar att fortsätta med att bygga VR i sina objektiv istället för kamerahuset.
Om det är viktigt för dig, så finns det ju andra märken att välja. Personligen är jag ganska övertygad om att Nikon vet vad de gör, och att de i detta fall gör rätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.