Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon MB-D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie Boy

Aktiv medlem
Kan man montera ett stativ vid användning av batterigreppet Nikon MB-D80 till D90?
Kommer Nikon släppa ett nytt batterigrepp till D90?

-Fredrik
 
Japp du kan montera kameran på ett stativ när du har batterigreppet monterat dock ska du ha ett bra stativ (inget 300kr stativ) eftersom det blir tyngre. Sen har nikon tyvärr inte utvecklat något nytt bg till D90 utan du måste använda mb-d80 :)
 
Tack för det, jag använder ett Manfrotto 725B stativ, lätt och enkelt att använda. Vore ju kul om Nikon släpper ett BG som är samma variant som till D300 där du kan använda batteriet som sitter i kameran...

-Fredrik
 
Visst skulle det vara bra, räkna dock inte med att det kommer att komma till D90 då den konstruktionen ej stödjer att batteriet ska vara kvar i kameran.

Du får se till att ha något extra batteri med dig istället.
 
Jag skulle passa mig för att ha det där plastranglet till grepp monterat på kameran tillsammans med stativ, det lär nog flexa rejält så fort du sätter på något tyngre objektiv än 50/f1.8 :)

/kent
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.