Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Kameror!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej ! Håller med föregående om att Nikon D40 är en mycket bra kamera
(har ägt en själv) och tar underbara bilder, men det är en kamera man
"växer ur" rätt så snabbt och man blir bunden till objektiv med inbyggd
motor och bildstabilisering,har du råd så satsa på något annat som har detta
inbyggt från början!

Köp en kompakt eller semikompakt om pengarna eller intresset inte finns.
Det blir billigare.

Ja svarade han som tyckte ja skulle vänta på en D90. Dem kostar över 10 tusen med objektiv. å det är ja inte intresserad av. Har redan en videokamera så bara att kameran har det inbygt spelar mig inte någon roll. Media market i lund har erbjudande på en d80 för 5990kr, det är mer rimligt.

mvh,ante

Då missförstår du mig Andreas.

Jag menar vad jag skriver. Det kanske inte ligger i ditt ekonomiska intresse att köpa en kamera OCH MER optik, stativ, minnen... bla bla

Därav kan en kompakt vara smart. Du kommer aldrig att sukta efter DET objektivet eller DEN prylen TILL en kompakt. Det finns helt enkelt mer frestelser till systemkameran.

Fast om du sedan blir biten och vill ha systemkameran också... då faller resonemanget....

Ah du menar så. Men att skaffa fler objektiv etc behöver inte kosta så mycket, har vänner som också kör nikon där jag skulle kuna låna objektiv etc om det nu skulle behövas. Är inne på en system, bara att jag inte till 100% bestämt mig vilken.

Media market i lund har erbjudande på en d80 för 5990kr, det är mer rimligt.
Det tycker jag låter som ett bra pris. Om du har svårt att välja mellan D60 och D80 (som båda är utmärkta kameor) föreslår jag att du går till en bra kamerabutik och tittar och känner på dem. T ex tror jag du kommer att märka att det är ganska stor skillnad på sökare i de två kamerorna.

Ah du menar så.

Men att skaffa fler objektiv etc behöver inte kosta så mycket,

har vänner som också kör nikon där jag skulle kuna låna objektiv etc om det nu skulle behövas.
japp

fel fel fel, tycker han ja! (för att citera en känd svensk företeelse)

Låna är alltid billigast. Alltså köp en Nikon! Jag hade valt D80 pga motorn.

Hej ! om du köper en D80 så kommer du inte att ångra dig,så om du går in på
MEDIAMARKT och jämför D60 och D80 märker du direkt vilken som känns
bäst.Du har inte berättat hur stort ditt fotointresse är så det blir
lite svårare att ge dig råd då.Men det är svårt att välja kamera,det
vet nog dom flesta med alla märke och modeller det finns.Men du verkar ju vara inne på Nikon så du är ju ett steg på vägen!

jag fattar inte egentligen vad du eftersöker för info då tipsen som kommer inte är av int ändå.....

Du redan bestämt märket Nikon enligt vad jag ser,, samt typer av kameror dessutom från det märket är ju även det klart vad jag kan se. D60 samt D80 är spikade o klara.

Ja Då är det väl bara och åka och ""klämma titta samt betala och gå ut via kassan""...

Jag skulle Köpa det kitet som ger mest knappar på utsidan för direktstyrning..Samt som har Af samt stabilisering i kitpaketet.. Samt kändes bäst i nävarna..

Utan dessa saker valde jag aldrig en kamera någonsin..Inte systemare eller kompaktare eller fick-kamera....Oavsett märke.

Okej, tackar för svaren!

Var iväg idag dock inte Mediamarket, men elgiganten, pc city etc å kollade priser. Kände å klämde också. D60 är en rätt liten kamera å kändes inte lika skön att hålla som en D80. Kan inte påstå att jag har sådär jätte högt intresse av fotografering, men blev mycket mer intresserad då jag lånade en D70s när jag åkte till Kolmården. Tyckte det var sjukt kul att ta bilder med en "riktig" kamera så då väcktes intresset ännu mer för en system.. även dem gångerna jag varit ute och fotograferat olyckor har jag velat ha en systemare.. så intresset växer mer å mer. Har även en del djur själv och är ofta på hundutställningar och liknande så det blir mycket djurbilder och allmänt..

mvh, Andreas

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto