Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nikon kamera
- Trådstartare Kadjar
- Start datum
Kiboko
Aktiv medlem
Varför byta? Är den trasig?
Och vill du byta upp dig eller bara byta?
På DX sidan 7200 eller D500 steg upp. (Och den nya D7500) ... Vill du ha FX (fullformat), så finns D610 och D750 närmast ...
Men varför lägga ner 10000-22000 SEK (nypris)?
Det kanske finns någon av de ovanstående begagnat.
Och vill du byta upp dig eller bara byta?
På DX sidan 7200 eller D500 steg upp. (Och den nya D7500) ... Vill du ha FX (fullformat), så finns D610 och D750 närmast ...
Men varför lägga ner 10000-22000 SEK (nypris)?
Det kanske finns någon av de ovanstående begagnat.
mlundst1
Ny medlem
Nikon
Jag köpte nikons D7100 son för mej är en toppenkamera och inte i dagsläget så mycket pengar . Och sen kan du ju den , samma nästan som D 7000.
Hej alla, jag har nu haft min Nikon D 7000 i ca 5 år köpte den ny.
Jag har fotograferat en hel del med den , men inte överdrivet mycket alls, jag har fått för mig att byta ut den till en annan Nikon kamera men vilken är att rekommendera ?
Jag köpte nikons D7100 son för mej är en toppenkamera och inte i dagsläget så mycket pengar . Och sen kan du ju den , samma nästan som D 7000.
Brix
Aktiv medlem
Jag har fotograferat en hel del med den , men inte överdrivet mycket alls, jag har fått för mig att byta ut den till en annan Nikon kamera men vilken är att rekommendera ?
Varför vill du byta? Vad har du för objektiv? Om det t.ex är bättre bildkvalité du är ute efter så lär bättre objektiv göra betydligt mer skillnad än nytt kamerahus/sensor(lite beroende på vad du har för objektiv i dagsläget då såklart).
Din fråga är väldigt svår att besvara utan lite mer information
Du vill byta kamera, men ger inga ledtrådar varför du vill byta - och vilken du skall byta till beror ju helt på orsakerna att du byter. Vill du ha en lättare kamera? En snabbare kamera? EN kamera som ger bättre bilder i svagt ljus?
Sedan kan det som sagt mycket väl vara så att det du är ute efter är enklare eller mer kostnadseffektivt att uppnå genom att byta objektiv. Eller skaffa en blixt. ELler nåt.
Så kort sagt, försök berätta lite mer om vad det är du känner dig missnöjd med och vad det är du vill skall bli bättre.
lonian
Aktiv medlem
Utan att veta vad du direkt är ute efter så skulle jag säga Nikon D500.
Med den lär du nog känna ett rejält lyft från din D7000.
Men var beredd att den kostar en slant också.