Annons

Nikon fotoskola.

Produkter
(logga in för att koppla)

Kent Helgesson

Aktiv medlem
När jag köpte min D7100 så fick man 2,5 tim kameraskola på köpet , anpassad till den kamera man köpt. Jag har nu anmält mig och undrar bara : är det värt att gå dit?
Det skulle vara kul att höra lite omdömen från de som varit där.
Jag kommer ihåg när D70 släpptes så var lovorden många. Är det så nu också?

Med vänlig hälsning Kent

Det beror (givetvis) på hur mycket du redan kan. Det är Nikon school intro va? Har jag för mig att den heter.
Den jag gick på var förmodligen jättebra för den som köpt sin första systemkamera och inte läst på så mycket i förväg. För mig var det första systemkameran men jag hade läst på patologiskt mycket före köpet och dessutom tittat i manualen, så det gav inte så mycket.

Men det gav inte noll. Så även om du är påläst, gå dit och sitt av tiden tycker jag. Med lite tur får du lära dig något om kameran som du inte redan visste.

Jo...jag är väl kanske inte helt novis men det här med alla fokuslägen får jag inte in i skallen.
Precis som parkeringsregler (skyltar å sånt) trots att jag har hela alfabetet på körkortet,
Vissa saker sätter sig bara inte av någon anledning. Seminariet kanske kan råda bot på detta.

Jag gick på en sådan i Norrköping för ett halvår sedan. Mycket bra och gav även icke nybörjare en hel del bl a en del om blixtteknik. Det var en mycket bra proffsfotograf med lång erfarenhet som höll kursen. Minns inte namnet tyvärr.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar