Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Fjärrutlösare ML-L3 och D200 ??

Produkter
(logga in för att koppla)
OK, tack för tipset. Ska hålla koll där.

En kabelutkösare är naturligtvis också bra.
Men det verkar underligt om den trådlösa ML-L3 kostar ca 200 pix och dess motsvarighet för D200 ska kosta ca 10 ggr så mycket.

Men din variant är ju bättre i pris..

Hälsningar
Alf
 
ML-L3 funkar INTE, upplysningsvis. Det finns mig veterligen inget alternativ annat än ML-3 om man vill ha trådlöst.
 
Re: Re: Re: Nikon Fjärrutlösare ML-L3 och D200 ??

Zotamedu skrev:
Har själv köpt en sådan och är mycket nöjd. Lite känns lite plastig men funkar utmärkt.

Kan man låsa exponeringen, det vill säga, ta t.ex. bilder på 5 minuter?
 
Re: Re: Re: Re: Nikon Fjärrutlösare ML-L3 och D200 ??

elohim skrev:
Kan man låsa exponeringen, det vill säga, ta t.ex. bilder på 5 minuter?
Ja den har bulblås. Man trycker ner knappen och för den framåt så är den låst i nedtryckt läge. I övrigt fungerar den precis som avtryckaren så man kan även fokusera med den om kameran är inställd så.
 
Det som stör mig är att man måste stå i en viss vinkel för att kameran ska utlösa på signal från Kaffebrus sändare.
Men det kanske är likadant med Nikons?
 
hur får man igång ml-l3 till kameran

har nydligen köpt en nikon ml-l3 ..men jag vet ej hur man ska få den fungera..
kan nån hjälpa mej få igång den ..om det är om man ka gå in på några inställningar eller ...tacksam för svar.. jag har en nikon d90
 
Du ska byta matningsläge till fjärrkontroll, vilket du rimligen gör med samma knapp som du använder för att byta till serietagning. Som vanligt lär det här också stå i instruktionsboken till kameran...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.