Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon, finns bara i reklamen

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_Andersson

Aktiv medlem
Det verkar som att till och med den inbitne Nikon räven Ken Rockwell börjar tröttna på att Nikon aldrig kan leverera något. Han ska börja testa Canon.

Ken goes Canon

Han är väll inte helt ute och seglar, fast jag vet inte om Canons leveranser är bättre. Men jag tror det. Tyvärr så verkar inte Nikon ta sina problem på allvar. Jag tycker bara det blir värre.

Tyvärr så är man fast för både Nikon och Apple. De båda företagen är otroligt lika. De gör produkter som är intuitiva, effektiva och väl formgivna men lider båda av otroligt dålig logistik.
Båda företagen räddas också av att de har väldigt hängivna och trogna kunder. Jag skulle trots allt aldrig byta något av mina system.

Haha, dom kan få honom... :)

Canoniterna vet inte vad som väntar av recenssioner av ännu inte utkomna modeller och andra små fotografiska "nyttigheter". Ge honom ett par månader, så har han samma rykte i Canon-kretsar som i Nikon-diton...

Ken har ett enda mål här i livet och det är att på olika sätt generera klick på sin hemsida och att få folk och använda just hans länkar för inköp. Antar att det inte längre räcker med att "vara Ken" med bara Nikon-användarna; nu skall verksamheten utökas! Jag har inte kollat på hans sida på ett tag, men han recenserar säkert Canons nyheter på Photokina innan veckan är slut...

stooss skrev:
Tyvärr så är man fast för både Nikon och Apple. De båda företagen är otroligt lika. De gör produkter som är intuitiva, effektiva och väl formgivna men lider båda av otroligt dålig logistik.
Båda företagen räddas också av att de har väldigt hängivna och trogna kunder. Jag skulle trots allt aldrig byta något av mina system.

Personligen så har jag lämmnat Apple. Köpte mig en ny PC med 19" LCD, där ångrar jag inget.

Något liknande byte när det gäller kamerasystem är däremot inte aktuellt.

Asson skrev:
Det verkar som att till och med den inbitne Nikon räven Ken Rockwell börjar tröttna på att Nikon aldrig kan leverera något. Han ska börja testa Canon.

Ken goes Canon

Han är väll inte helt ute och seglar, fast jag vet inte om Canons leveranser är bättre. Men jag tror det. Tyvärr så verkar inte Nikon ta sina problem på allvar. Jag tycker bara det blir värre.

Ken Rockwell är ju eller har varit en jäkligt duktig fotograf. Hans galleri går ju inte av för hackor.Sände ett mail angående extrem kyla och digitalkameror. Snabbt uppdaterade han sidan med rapporter från sibirien.Lite lustigt men bra gjort för en snubbe som lever i kalifornien.

Fast han försöker väl överleva som vi alla andra.

Senast ändrad:
StefanA skrev:
Lägger Nikon ned så lägger jag ned. Funderar inte ens på Kwanon. Slutfotat. Slut.

Nikon kommer nog inte att läggas ned. Tvärtom så går det bra för Nikon. De är på offensiven med nya moderna objektiv, kamerahusen är kanske de bästa i världen.

Men de måste precis som Ken Rockwell skriver så behöver Nikon göra något åt sin logistik.

Fotointresset sitter väll inte i märket, så varför sluta om Nikon mot förmodan försvinner?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar