Annons

Nikon F90x vs. F100

Produkter
(logga in för att koppla)

amalmstr

Ny medlem
Hej på er
Sitter just i valet mellan två kameror. Har Nikon (FM2, FM, etc) sedan tidigare men tänkte ta en sista kamera i den analoga världen (tror jag). Valet står mellan begagnade Nikon F100 och F90x. Några tips eller erfaranheter. Antar att F100 är en modernare kamera, men den kostar mer..

mvh
anders

Jag har haft min F90X i 5 år och jag är mer än nöjd. Den har definitivt left upp till mina förväntningar. Lätt att handha, otroligt skön att hålla i med vertikalgrepp (MB-10). Vet inte vad jag saknar på den faktiskt. Det skulle möjligen vara spegeluppfällning, men jag har klarat mig bra utan hittills. Tyvärr kommer mitt fina exemplar att få stryka på foten till förmån för den digitala världen.

Jag har "klämt" på en F100 en gång och den ger att mycket gediget intryck med sin "gummerade" känsla. Mer är så vet jag inte om den.

/Thomas

F90X är en superkamera.
Den bästa kamera jag haft.
Exponerar otroligt bra. Även i svårare situationer, t ex vissa bilder där snö ingår.
Själv har jag batterigreppet vilket gör det ännu skönare att fota med kameran.
Har provat en F100 och den är en superkamera också.
Det är två superbra kameror där F100 är lite modernare med någon finess mer kanske.
Spegeluppfällning kanske, lite snabbare fokus kanske, kommer inte riktigt ihåg.
Men om inte pengar spelar roll så köp en F100. Kan aldrig vara fel.
Mvh/-Anders

Jag är jättenöjd med min f90x.
Såg just en beg på blocket till väldigt, väldigt bra pris. Det var med batteripack också. Just nu minns jag inte riktigt vad den kostade och om det fanns någonting mer som kom med. Men jag reagerade på att det var mycket bra pris om den var ok.
Om du vill och söker hittar du den nog.
Har inte använt 100an men den har säkert lite mer än 90an.
Lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar