Annons

Nikon F75

Produkter
(logga in för att koppla)
Den är precis vad du behöver!

Bra kamera som du inte växer ur i första taget som entusiastisk amatör. Dessutom har du hela Nikons härliga sortiment att botanisera bland vad gäller tillbehör.

I min mening så är F80 lite bättre, men mycket dyrare. Av just den anledningen valde jag F75.
 
Ny?

Om du nödvändigtvis vill ha en ny kamera är väl F75 ett bra val. Som de flesta nya Nikon har den dock sina begränsningar.

På sätt och vis får du ju mer om du köper begagnat, exempelvis en F601 eller en F90. Då kan du dessutom använda AI-objektiv.
 
perrawik skrev:
Någon som har erfarenhet av Nikon F75.
Jag är en entusiastisk amatör som behöver
en ny kamera.

Har en F80 och testat F75 en del. F75 har i stort sett all teknik som F80 har men inte samma möjligheter att kontrollera den.

Prisskillnaden är stor så där F75 är mycket prisvärd. Betytldigt bättre än F65 som du inte skall välja.

Ex på skillnad:

* F80 kan välja ljusmätning mellan Matrix, Centrum och Spot. F75 kan bara komma åt Centrum och Sport mätning genom exponeringslåset (AE-L). Där får man också ställa in i inställningarna vilket som skall gälla när man ställer trycker in exponeringslås. F80 har en egen spak för detta där man komma åt denna väldigt snabbt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.