Fab
Medlem
skulle fota ute en kall dag (-20 C), kameran (nikon f100) hade legat ca 2 timmar i en bil så den var helt genomkall.
När jag satte på kameran funkade den men när jag skulle ta första bilden hängde frammatningen sig och "err" meddelandet visades i displayen.
kollade alla vanliga fel som brukar framkalla detta meddelandde (t.ex inte låst bländarringen o.s.v...) men allt var ok.
tog ut de helt nya batterierna o värmde dom under jackan ett tag, satte i dom igen och tryckte på varenda knapp för att något skulle hända men det gjorde det inte.
testade att spola tillbaka filmen och det funkade, "err" meddelandet försvann.
satte i en ny film och knäppte fram till första rutan, det funkade.
när jag några minuter senare skulle ta andra bilden hängde sig frammatningen igen.
tog hem kameran och lät den tina upp, då funkade den igen.
min fråga är nu;
-är det någon som har varit med om något liknande med en f100?
-är det jag som är fel ute när jag tycker att man borde kunna kräva att en kamera i den klassen ska funka under sådana förhållanden?
När jag satte på kameran funkade den men när jag skulle ta första bilden hängde frammatningen sig och "err" meddelandet visades i displayen.
kollade alla vanliga fel som brukar framkalla detta meddelandde (t.ex inte låst bländarringen o.s.v...) men allt var ok.
tog ut de helt nya batterierna o värmde dom under jackan ett tag, satte i dom igen och tryckte på varenda knapp för att något skulle hända men det gjorde det inte.
testade att spola tillbaka filmen och det funkade, "err" meddelandet försvann.
satte i en ny film och knäppte fram till första rutan, det funkade.
när jag några minuter senare skulle ta andra bilden hängde sig frammatningen igen.
tog hem kameran och lät den tina upp, då funkade den igen.
min fråga är nu;
-är det någon som har varit med om något liknande med en f100?
-är det jag som är fel ute när jag tycker att man borde kunna kräva att en kamera i den klassen ska funka under sådana förhållanden?