Advertisement

Annons

Nikon d90

Produkter
(logga in för att koppla)

bosse-jbcykel

Ny medlem
Heej har beställt en D90 och jag undrar vad ni tycker om det???
jag har beställt den med 18-200wr objektiv..

är det ett bra köp??

skall ha det till att fota familj,sport och äventyr:)

// Bosse

inte för att vara ett smartass, men om du ville ha åsikte rom den så kanske du ksulle ha frågat innan du köpte den.
men du blir nog nöjd. nikon har bra grejer.

Vad är vettigt optikval till D90 för amatör med normalmotiv.

Är linsen 18-200 VR tillräckligt bra för D90?

Har läst en del inlägg på denna sajt där folk med bättre Nikon-kameror (som D300) upptäckt brister med denna optik och skickat in för justering eller reklamation.

Orsaken till att jag frågar är att D90 (väl) har samma sensor som D300 och att jag äntligen skulle göra det stora hoppet från Canon till Nikon (D90) och då hade tänkt att göra det enkelt för mig genom att köpa samma optik (18-200).

Är det vettigare att köpa D90 med den optik som kommer som standard och i stället köpa en bättre långzoom-optik?

nu har jag inte stenkoll på Nikons optik, men rentgenerellt så brukar det väl vara så att ju längre zoomomfång ju mer kompromisser blir det. så min rekommendation är att köpa en normalzoom och en telezoom.

men det beror självklart på vad du ska ha bilderna till, för eget bruk och göra någon förstoring då och då så funkar en 18-200 utmärkt, tror jag iaf. det är ju rätt smidigt att ha alla brännvidder samlade på ett ställe:p

Tack Bengt.

Det var i princip det svar jag hoppades på.
Ett objektiv som täcker "allt" minskar ju dessutom risken för damm.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar