Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D90 med 18-270 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack...

Jag tackar för Era svar, som sagt så kom diskussionen lite ifrån grundfrågan i några inlägget och det blev en egen liten diskussion :)

Kan meddela att det blev en Nikon D90 med ett 18-105 objektiv.

Efter att igår varit på ett enkelt fotouppdrag när kameran tog vad jag tyckte mindre bra bilder, de blir blåa ibland och bra ibland osv, automatiken när jag använder den ställer in sig väldigt konstigt och jag måste hela tiden göra inställningar manuellt och då blir det oftast bra....men jag vill kunna lita automatiken och det kan jag inte känner jag....antingen har jag höjt mina krav eller fungerar kameran mindre bra numera:-/

Har redan fått min nya kamera och är jättenöjd, har tagit jämförbilder och det är stor skillnad och Nikon är helt klart bättre!! Så med facit i hand så är jag väldigt nöjd. Sony är kanon på närbilder utomhus men det räcker inte för mig just nu!

Skall nu ge den några dagar sedan förflyttar jag mig in i annat forum för att lära mig Ännu mer om fotografering ;-D

Min Sony lever vidare i ägor som höjt sin ribba från kompaktkamera till systemkamera och det kan vara ett sätt att på ett billigt sätt komma igång med systemkamera.
 
Jag tackar för Era svar, som sagt så kom diskussionen lite ifrån grundfrågan i några inlägget och det blev en egen liten diskussion :)

Kan meddela att det blev en Nikon D90 med ett 18-105 objektiv.

Du har nog gjort ett rätt klokt val! Jag, och många andra här, använder D90 med just paketgluggen 18-105 till vardags. Helt nöjd.

Per.
 
Du har nog gjort ett rätt klokt val! Jag, och många andra här, använder D90 med just paketgluggen 18-105 till vardags. Helt nöjd.

Per.

Trevligt att höra, har nu laddat över bilderna och suttit och jämfört dem på datorn och visst Sonys bilder är bra MEN Nikons är mycket bättre!!! Som sagt helt klart nöjd än så länge...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.