Annons

Nikon D90 + 18-105VR DX AF-S

Produkter
(logga in för att koppla)

Rydbeerg

Medlem
Har funderingar på att sälja min D40 och uppgrader mig till en Nikon D90 med objekt 18-105VR DX AF-S, som just ny finns till bra pris i diverse fotoaffärer.

Någon som kan rekommendera både Kamera och Objekt?
 
Har funderingar på att sälja min D40 och uppgrader mig till en Nikon D90 med objekt 18-105VR DX AF-S, som just ny finns till bra pris i diverse fotoaffärer.

Någon som kan rekommendera både Kamera och Objekt?

Mycket bra kombination.

18-105 har fått bra recensioner, och verkar ha svåröverträffat pris-prestanda-ratio.

D90 har jag erfarenhet av efter några tusen bilder. Betydligt snabbare än D40, såväl bilder per sek men även autofokus. Framförallt är greppet skönare än D40/60, inte minst i en lång fotosession.

Mer knappar, vilket kräver lite invänjning, men efter ett tag får du belöningen i form av snabbare och mer intuitiv fotning.

Du har bl a en genväg till "My Menu" som efter ett tag blir ovärdelig.

Kort sagt - en kamera att växa i.

Till sist. Mitt bästa råd är att testa att hålla i kameran, och ta några testskott. Det skiljer mer i bekvämlighet och logik mellan kamerorna i denna klass än bildkvalitet per se.

Ett annat tips kan vara 40D från Canon. Skön och snabb, dock - enligt mig - lite sämre objektivpark i billigare sfären.

Lycka till!
 
Senast ändrad:
Tack så mycket, nu fick jag lite mer kött på benen. Har läst mycket bra om både kamera och objekt, för att vara kitobjektet. Och det verkar som att de är en uppskatad kamera.
 
Jag har köpt en D90 :)

Hejsan!


Jag köpte en Nikon D90 med objektivet 18-105VR DX AF-S och jag blev mycket nöjd med den.


Med vänliga hälsningar at1981 !!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.