Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D90 + 18-105VR DX AF-S
- Trådstartare Rydbeerg
- Start datum
NiclasSthlm
Aktiv medlem
Har funderingar på att sälja min D40 och uppgrader mig till en Nikon D90 med objekt 18-105VR DX AF-S, som just ny finns till bra pris i diverse fotoaffärer.
Någon som kan rekommendera både Kamera och Objekt?
Mycket bra kombination.
18-105 har fått bra recensioner, och verkar ha svåröverträffat pris-prestanda-ratio.
D90 har jag erfarenhet av efter några tusen bilder. Betydligt snabbare än D40, såväl bilder per sek men även autofokus. Framförallt är greppet skönare än D40/60, inte minst i en lång fotosession.
Mer knappar, vilket kräver lite invänjning, men efter ett tag får du belöningen i form av snabbare och mer intuitiv fotning.
Du har bl a en genväg till "My Menu" som efter ett tag blir ovärdelig.
Kort sagt - en kamera att växa i.
Till sist. Mitt bästa råd är att testa att hålla i kameran, och ta några testskott. Det skiljer mer i bekvämlighet och logik mellan kamerorna i denna klass än bildkvalitet per se.
Ett annat tips kan vara 40D från Canon. Skön och snabb, dock - enligt mig - lite sämre objektivpark i billigare sfären.
Lycka till!
Senast ändrad:
varmdo_at1981
Aktiv medlem
Jag har köpt en D90
Hejsan!
Jag köpte en Nikon D90 med objektivet 18-105VR DX AF-S och jag blev mycket nöjd med den.
Med vänliga hälsningar at1981 !!
Hejsan!
Jag köpte en Nikon D90 med objektivet 18-105VR DX AF-S och jag blev mycket nöjd med den.
Med vänliga hälsningar at1981 !!