Kent Helgesson
Aktiv medlem
De flesta tar ändå bättre bilder med en D4s än en gammal skavd D70 eller en iphone
Jaja , men du kanske inte snappade poängen...men alla har ju inte den förmågan tyvärr. ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De flesta tar ändå bättre bilder med en D4s än en gammal skavd D70 eller en iphone
Du är inne på teknikdelen av det här forumet, här vill man diskutera kameror, objektiv och teknik mm så din kommentar är malplacerad och inte speciellt originell heller.Nu sticker jag nog ut hakan lite , men är det inte så att många av oss har fastnat i teknikfällan och
glömmer själva fotograferandet? Även jag , men jag är medveten om det. Man bablar pixlar hit och autofokus dit , för att inte tala om brusets förträfflighet hos vissa märken.
Ni som kan er fotografi känner säkert till flera av de gamla mästarna...Henri Cartier Bresson , Robert Capa med flera. Leica 35mm mätsökarkameror med normaloptik samt annat antikt skrot. Men...vilka bilder de skapade!!!!
Vi har gått på den optimala finten.....KÖP DENNA KAMERAN SÅ BLIR DU EN BRA FOTOGRAF!
Jag brukar följa " The angry photographer " på Youtube. Han sa i ett inslag ang Nikon herrejösseskamera att : En proffsfotograf tar bättre bilder med en skrapad och halvdassig pocketkamera än vad du kan prestera som glad amatör med en Nikon D4s!! Jag tror att han har en poäng där ;-)
Bara en tanke värd att beakta.
Jaja , men du kanske inte snappade poängen...men alla har ju inte den förmågan tyvärr. ;-)
Nu sticker jag nog ut hakan lite
Ska vi köra med gamla sanningar som upprepats gång efter annan i många trådar? I så fall kan jag bidra med ytterligare en lastgammal sådan:
"En bra fotograf får bättre förutsättningar att ta bra bilder med en bättre kamera"
Att jag sedan sympatiserar med de många som håller fast vid sina gamla kameror och inte uppgraderar i första läget är en annan sak. Givetvis ska en uppgradering medföra något man verkligen behöver och saknat som verktyg i sitt bildskapande.
Men ssv: Detta är en tekniktråd. Och bör få vara en sådan.
//Lennart
Ursäkta för OT: ssv vad står det för?
Ja det fins en tråd som heter, Gripen av uppgraderingsdjävulen, går att bikta sig där också om man gapat över för mycket någon gång.
//Bengt.
ssv= "som sagt var" eller "som skrivet var"