Janne B
Aktiv medlem
Jo jag känner till att du länge efterfrågat en sådan kamera. Nu tror jag i och för sig att sett i procent är det en försvinnande liten del sålda kameror som är systemkameror jämfört med kompakter. Jag är väl inte ensam om att inneha båda två typerna. Den lilla rackaren passar bra på resor och familjedagbilder i största allmänhet, däremot till lite mer "seriösa" bilder tar jag min D300;a. Personligen störs jag inte av vikten, men det är en smaksak. Jag undrar bara hur stor kundkrets en kamera i fullformat, proffsig i övrigt och byggd som en gamal Leica skulle ha om priset hamnade där det borde. Jag skulle nog fortfarande hålla mig till bra kompakter eller någon annan lättviktare om jag ville ha en resekamera. Vad proffsen skulle med den kameran till vete gudarna, mer än de som mer eller mindre sysslade med gatufotografering respektiver reportage. Sportfotografer, naturfotografer, landskapsfotografer, modellfotografer samt kanske även brudparsfotografer (med undandtag av ljudet i kyrkan) skulle säkert alla i stället välja en ordentlig systemkamera med snabb motor, snabb autofokus, pålitlig och bra ljusmätare samt god batterikapacitet. Men som sagt, vi får väl se vad som kommer framöver.
JB
JB