Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D800 in March/April of 2011
- Trådstartare Michael Buch
- Start datum
Mesch
Aktiv medlem
Bra då kan jag köpa en beg D700 billigt strax efter
Mesch
Aktiv medlem
Det där med "pro mirrorless camera" är betydligt intressantare! Så länge D800 blir lika klumpig som D700 kan Nikon behålla den för min del;-)
En digital Nikon Rangefinder skulle sitta EXTREMT fint det måste jag säga.
Lite förvånande att de inte redan finns tycker jag, det tillverkades ju analoga för ett tiotal år sedan.
Makten
Aktiv medlem
En mätsökarkamera är inget jag önskar själv för tillfället (been there, done that). Visst, det är ett jättetrevligt koncept, men det kostar skjortan och därtill har man parallax-fel och oexakt inramning av det man fotar. En bra elektronisk sökare lär kunna vara mycket trevligareEn digital Nikon Rangefinder skulle sitta EXTREMT fint det måste jag säga.
Lite förvånande att de inte redan finns tycker jag, det tillverkades ju analoga för ett tiotal år sedan.
Mesch
Aktiv medlem
En mätsökarkamera är inget jag önskar själv för tillfället (been there, done that). Visst, det är ett jättetrevligt koncept, men det kostar skjortan och därtill har man parallax-fel och oexakt inramning av det man fotar. En bra elektronisk sökare lär kunna vara mycket trevligare
Jo kanske det, fast har jag inte sett en bra elektronisk sökare ännu. Det kommer ju förr eller senare.
Undrar om det inte är lite tidigt ännu.
Mankan G
Aktiv medlem
http://nikonrumors.com/. Scrolla ner en bit så skvallras det om D800
Splanky
Aktiv medlem
Det lär nog ramla ut lite 700,or på marknaden nu, för när 800,an kommer sjunker priserna drastiskt.
Ett inbyggt vattenpass i alla led skulle uppskattas, de får härma närmsta konkurrenten lite
Men de måste behålla inbyggda blixten för cls-styrningen.
Custominställningar är inte heller fel.
Ett inbyggt vattenpass i alla led skulle uppskattas, de får härma närmsta konkurrenten lite
T--
Aktiv medlem
Det lär nog ramla ut lite 700,or på marknaden nu, för när 800,an kommer sjunker priserna drastiskt.
Om man ska spekulera lite, vad tror ni att D700 kommer att ligga på i pris vid utförsäljning efter att D800 har släppts?
Mesch
Aktiv medlem
Den inbyggda blixten bort till förmån för ett större och ljusstarkare prisma, därtill ger det en robustare känsla i huset - det önskar jag.
/K
105% i sökaren, var inte det F2:n hade Då kan jag oxo leva utan blixt.
CLS styrning borde väl gå att fixa via AF-assist lampan om man ville. Den ska ju inte lysa upp bara köra morse-kod till blixtarna.
hbengtsson
Aktiv medlem
Om man ska spekulera lite, vad tror ni att D700 kommer att ligga på i pris vid utförsäljning efter att D800 har släppts?
Nu vet jag inte riktigt hur det varit historiskt så jag spekulerar och jag skulle ju tro att Nikon (och butiker) istället kommer göra allt för att rensa sina lager så mycket som möjligt och med bihållen prisnivå i god tid innan D800 blir officiell och når butikerna. När första pressreleasen släpps så blir D700 kall för potentiella nyköpare.
Med detta inte sagt att vi sannolikt kommer se lite kampanjer inom kort. Man kanske sänker en smula och slänger med ett 50/1.4 eller en blixt, eller kanske batterigrepp. Men jag tror inte man skall räkna med några superklipp på en ny D700. Såvida det inte finns en del lokala butiker som inte fått sålt allt. Sådant kan ju förekomma.
Mesch
Aktiv medlem
Iom att D300s inte går att beställa längre i några länder så är det bara dennas efterträdare som kommer och inte en D700 efterträdare. Alltså en till APS-C hus.
Varför? Kan Nikon bara släppa ett hus i taget, var har du fått den informationen?
Melker Humala
Aktiv medlem
En mätsökarkamera är inget jag önskar själv för tillfället (been there, done that). Visst, det är ett jättetrevligt koncept, men det kostar skjortan och därtill har man parallax-fel och oexakt inramning av det man fotar. En bra elektronisk sökare lär kunna vara mycket trevligare
Rykten gör gällande att Fujis X100 kommer att vara kompatibel med Nikon CLS. Det gör även att nya rykten om en eventuell "rangefinder" från Nikon kommer att vara baserad på X100 och då få den hybridsökaren. Inte mig emot säger jag och börjar spara redan nu.
Helmetrock
Aktiv medlem
Rykten gör gällande att Fujis X100 kommer att vara kompatibel med Nikon CLS. Det gör även att nya rykten om en eventuell "rangefinder" från Nikon kommer att vara baserad på X100 och då få den hybridsökaren. Inte mig emot säger jag och börjar spara redan nu.
Cooooooooolt
Menar du mätsökare med utbytbara objektiv? Vilka isåfall? F-bajonett eller något helt nytt (eller nygammalt) (Jo, jag vet att du inte kan svara säkert på det, men det går kanske att hänvisa till något mer eller mindre troligt rykte?