Annons

Nikon D70s 18-70

Produkter
(logga in för att koppla)

photonicdelousions

Aktiv medlem
Hej glad Canon användare idag, men jag funderar nu seriöst på att bli Nikonist.

Jag har sett att man kan få ett D70s Hus med 18-70 objektivet för ca 10 000 är detta ok eller finns det billigare?

Samt fungerar D70s till ir fotografering med utan att man ska modda bort filter osv?

Idag kör jag med en Canon 30D, men ni kan ju ge lite rekommendationer nikon Vs nikon så att säga :)

Ska du ha en kamera i samma klass som Canon 30D så får du nog kolla på Nikon D80 alt. Nikon D200.. Nikon D70s är ju en utgående modell och jag tycker att 10000 med kitgluggen är på tok för dyrt. Har sett det kitet för ca 6900kr på cyberphoto.

Canon 30D till Nikon D70s känns lite som ett nerbyte.

Jo visst det är ett nerbyte det är jag väl medveten om ... jag har kört en massa L gluggar med!

Men jag tycker att de pengarna man låst som glad amatör är på tok för mycket, och det känns tråkigt att ha en massa dyr utrustning som mest ligger och skräpar .. ransaka sig själv får man jue :)

Var i ligger det största nerbytet tycker/tror ni?

Det är skärmen jag kommer att tänka på i första hand. Men den är inte SÅ nödvändig, och dem där två MP som skiljer. Är inte heller något avgörande. Men på en bildbank läste jag att de kräver minst 8mp upplösning. Så på sådana sätt kan det vara avgörande.

Jag har haft en D70s och tycker nog att kameran är ok men inte mer. Jämfört med en 30D så står den sig slätt, både sett till upplösning, men framför allt sett till brusnivåerna. Jag har en D200 idag som ger mindre brus än D70s, och dessutom så ger D70 i mina ögon ett ganska så fult, färgflammigt brus. Vad gäller af så är 30D överlägsen D70s, kan inte jämföras på något sätt. Du skall nog köpa minst en D80 för att bli nöjd, men den jämförbara modellen är annars D200 som jag tror är ganska så likvärdig 30D, i alla fall inte sämre. En mycket logisk o trevlig kamera att hantera. Problemet är dock att priset sticker iväg. Jag var för bara en månad sen på väg att göra det omvända, dvs byta till Canon. Det hela skulle dock bli på tok för dyrt i slutändan så jag köpte ett par nya gluggar istället. Nikon är trots allt ett bra system precis som Canon. I ärlighetens namn skulle jag köpa Canon idag om jag stod utan fotoutrustning.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto