Annons

Nikon D700

Produkter
(logga in för att koppla)

Blue sea

Ny medlem
Hej. Jag funderar att köpa Nikon D700 och undrar om vilken är pris rimligt beroende på hur gammal är kameran och hur många bilder har man tagit med den. Jag har en exempel på en pris på 9900 kr för en kamera som har 21 000 bilder på "nacken". Jag är amatör och vet inte mycket pm det. Mycket tacksam för alla svar.

Det är nog ett rätt vettigt pris!

21 000 bilder behöver inte vara någonting, slutaren klarar väl 150 eller 200 000 om jag inte minns fel. Det är viktigare att se så kameran inte verkar sliten och illa hanterad eller så. Över huvud taget får man ligga i om man vill slita ut en proffskamera!

Riktigt trevlig kamera för övrigt!

Hej. Jag funderar att köpa Nikon D700 och undrar om vilken är pris rimligt beroende på hur gammal är kameran och hur många bilder har man tagit med den. Jag har en exempel på en pris på 9900 kr för en kamera som har 21 000 bilder på "nacken". Jag är amatör och vet inte mycket pm det. Mycket tacksam för alla svar.

Har ägt en Nikon D700- i snart ett år . Min första digitala kamera . Måste säga att det är det bästa jag köpt i kameraväg . Begagnatpris borde ligga någonstans mellan åtta till nio tusen . Ett välldigt fint ex kommer kanske att kosta lite mer . 21000- bilder är nog inget hinder att köpa kameran . Slutaren i en Nikon D700- ska vara gjord att klara 150000- exponeringar . Försök pruta ner kameran till niotusen så tror jag du gör ett bra köp . Lycka till med köpet önskar Krillan 54 .

Köpte en D700 begagnat häromdagen för 10 000kr. Den hade bara gått 7500 exponeringar, och såg i princip helt oanvänd ut, så jag tyckte det var ett bra pris. Allt låg kvar i sina plastpåsar i orginalförpackningen.

9900 låter helt okej, så länge den ser fin ut! Det är ju otroligt mycket kamera för pengarna, särskilt om du som jag inte har någon användning av extremt många pixlar.

//
http://ljusavtryck.blogspot.com/