Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon d70?? vilken kamera model e den upp buggd ifrån...??

Produkter
(logga in för att koppla)

MaGaNoHa

Medlem
nikon d70?? vilken kamera model e den upp byggd ifrån...??

Tänkte bara se ifall nån vet ifall nikon utgått ifrån nåt gammalt kamera hus när dom tog fram d 70. lr om dom gjort en helt ny "model".det e mest huset som jag undrar över..

håller på med ett expriment...vilket innefattar
vertikalgrepp.....

vore tacksam för lite hjälp..

Blå Himmel på er!

Senast ändrad:
Jag har testat att montera D100:s vertikalgrepp på D70 men se det gick inte, det blev lite fel vinkel.

ja då blir det väl till att konstruera själv då
....verkar ju inte bättre.. tror att det faktis kan finnas en litn marknad för ett grep, vad tror ni, till d 70

greken skrev:
D70 är nog en helt ny design tror jag, D100 däremot lånar F80's design (S1, S2, S3, Kodak TDLSDFJ eller vad den nu heter, gör också det).

http://www.gulnet.nu/
D100:an har inte lånat designen (om man menar med design som form) ifrån F-80 utan är uppbygda på olika bodys. Där emot lånade D100 AF-modulen och ljusmätaren ifrån F-80 och det gjorde även D-70.

Det finns vertikalgrepp från Harbortronics till D70. Problemet är att du inte kan fixa avtrycket utan att bygga om kameran.

Leta här på forumet kommer du att hitta länken. Enda chansen, än så länge, att få ett fungerande vertikalavtryck på D70 är att skicka kameran till USA för ombyggnad. Det lockar inte mej.

/AnWi

vet att harbotronics har grep.. har en kille i stockholm som kan bygga om så att det funkar .. så man inte behöver skicka kameran till usa,...
å andra sidan så e det inte så svårt har redan börjat demontera min kamera.. ... bara man har lite aning om vad det handlar om....

men tack för alla svar.. kanske det kommer ett
grepp som har allt... funderar på att bygga ett som styr kameran via usb då detta e igentligen enda sättet att kontrollera allt.. lägger ut lite mer info senare om hur det går ...

blå himmel på er.

Nikon kommer inte göra grepp till D50/70. Man förbehåller det rent marknadsstrategisk D100 och kommande D200

Man kommer inte göra fullsensor. Man behåller marknadsstrategiskt 1,5x.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar