Annons

Nikon D50 - problem med autofokus

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en Lowepro Stealth reporter D200AW

Får plats med D50 plus alla tillbehör (Minneskort, laddare, filter, extra batteri osv osv.) plus att det får plats med två objektiv utöver detta. Väldigt snygg och lagom stor.

TÄnker dock köpa en större modell till min D70s, (När jag har skaffat extern blixt osv) men till D50 och grejer så fungerar det mer än utmärkt!

Nästan 1000:-
men lätt värt pengarna!

Dessutom ingår ett väderskydd att dra över om det börjar regna eller mycket damm och sådant i luften!
 
Den väskan fanns i samma butik där jag i så fall ev även köper objektivet, så det passar ju bra också. Ska kolla lite mer (och om jag får andra tips här), annars blir det nog den. Hade räknat med 600-1000:- för väska och den ligger på 900:- där så.
 
Typiskt...Nikon 18-200 verkar vara slut i varenda butik. Är den svår att få tag på?

Några andra tips så länge?
 
Den är helt klart värd att vänta på! De få gånger jag har testat den (En polare har en sådan) gav mersmak!

Visst, du kan köpa någon annan, men det blir bara en extra utgift, för du kommer att vilja ha en! ;P
 
18-200 VR if ED ?

Den är väl iprincip slutsåld överallt?

Lite sent men det kan vara värt att kolla så att Autofokuspunkterna ligger där de ska..

Har blivit en ovana att ställa om dem med ansiktet vid långa slutartider.

Min D50 har rätt svårt att fokusera i svag belysning, får oftast hitta någon linje att låsa på innan.

Kan även vara värt att kolla upp så det är AF-hjälpljus som är på och inte
AF-omr. belysning.
Tog ett tag tills det kopplade,
 
Jag kör med en Lowepro Mini Trekker Classic
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=4673

Funkar fint för mig, men nästa år kommer min D2X och tre nya gluggar plus tre SB-800 så det blir till att leta efter en större väska :)

Någon som har ett förslag på en bärbar lösning till mig? Kommer att ha två kameror 5 gluggar, tre SB blixtar 4 stativ två små bouncers till SB blixtarna, lapptop samt en massa småsaker som filter kort. Skall resa riket runt i ett projekt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.