Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
NIKON D50 NIKON D70s
- Trådstartare thefinger
- Start datum
maxzomborszki
Aktiv medlem
Trådutlösningen? Skämt åsido så verkar det inte vara någon direkt större skillnad mellan den och vanliga D70 om man får tro ryktena från manualen som snurrar runt på nätet. Större LCD, möjlighet att även använda annat batteri med aningens större kapacitet, officiellt stöd för fler minneskort verkar vara det som skiljer utåt sett.
Den mest rimliga förklaringen till en D70s som jag hört är att dela konstruktionslinje med en D50 och därmed kunna pressa tillverkningskostnaden (resulterandes i antingen billigare kamera för konsumenten eller större vinst för Nikon) samt möjligtvis dra nytta av nyare teknik för att göra saker enklare/mindre. Därav kanske att Nikon inte slår på den stora trumman. D70s nämndes väl inte ens vid den presskonferens som hölls efter att manualerna dök upp på nätet. Men det är bara spekulationer.
Men det är klart. Ska man inte köpa kameran nu utan vid en tidpunkt då både D70 och D70s finns ute till samma pris ser jag ingen större vits med att köpa D70. Men att bara vänta för väntandets skull... Nja, då finns det nog större tekniska innovationer att vänta på.
Den mest rimliga förklaringen till en D70s som jag hört är att dela konstruktionslinje med en D50 och därmed kunna pressa tillverkningskostnaden (resulterandes i antingen billigare kamera för konsumenten eller större vinst för Nikon) samt möjligtvis dra nytta av nyare teknik för att göra saker enklare/mindre. Därav kanske att Nikon inte slår på den stora trumman. D70s nämndes väl inte ens vid den presskonferens som hölls efter att manualerna dök upp på nätet. Men det är bara spekulationer.
Men det är klart. Ska man inte köpa kameran nu utan vid en tidpunkt då både D70 och D70s finns ute till samma pris ser jag ingen större vits med att köpa D70. Men att bara vänta för väntandets skull... Nja, då finns det nog större tekniska innovationer att vänta på.
maxzomborszki
Aktiv medlem
Har Nikon ens bekräftat D70s? Det senaste jag hörde var att de bekräftade att D50 skulle komma och beklagade att manualen hamnat på nätet. De sade inte om det som stod i den var korrekt eller när den skulle komma på den presskonferensen om man får tro källorna på nätet.thefinger skrev:
Någon som hört om lanserings datum är satt av Nikon?
D Gulliksson
Aktiv medlem
Den extra trådutlösningsporten kanske kan medföra att det är lättare att utveckla ett batterigrepp till D70s? ... Vem vet vad nikon har i bakfickan (förhoppningsvis något iaf)
oskarhill
Aktiv medlem
Verkar dock inte vara några större förändringar...
enligt cyberphoto är uppdateringarna dessa (dock preliminärt)
USB 2.0
Bildskärmen ökat från 1,8" till 2". Samma upplösning.
Batteriet uppdaterat till EN-EL3a som har 1500mAh mot 1400mAh. Samma storlek.
Uttag för kabel fjärrkontroll
Förbättrad PictBridge
Inbyggda blixten slår ut 17mm mot 20mm
Vikten ökat från 595g till 600g.
enligt cyberphoto är uppdateringarna dessa (dock preliminärt)
USB 2.0
Bildskärmen ökat från 1,8" till 2". Samma upplösning.
Batteriet uppdaterat till EN-EL3a som har 1500mAh mot 1400mAh. Samma storlek.
Uttag för kabel fjärrkontroll
Förbättrad PictBridge
Inbyggda blixten slår ut 17mm mot 20mm
Vikten ökat från 595g till 600g.