Annons

Nikon D50 eller Canon EOS 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
350

har ej testat d50.

men min mening så tyckte jag att bilderna inte höll den kvaliten som visades upp här på FS. och vid höga iso så är det korningt men tyckte den var väldigt korning vid 400 också.

och sen att nikon gör en ännu billigare som riktar sig till första instegs kamera pga SD kortet. så varför skulle den tävla med 350d när den ligger "precis" under 20d och d70 ligger imellan d50 som det ska vara sagt .

kanske d50 ska matcha 300d. eller
tyckte att det stämde inte.
men det är min mening.

du kommer säkert bli nöjd med d50. men 350d är ingen dålig kamera det heller.

mvh anders
 
hailstorm skrev:
Det är inte Mpn i första hand som jag anser 350d vara överlägsen d70 i bildkvalitet... det är pga den mycket bra digicII processorn och signalbehandlingen... Iso 800 är helt ok add dra upp i a4 och iso 1600 är helt användbart. Det är det jag tycker talar mycket för 350d.

ISO3200 ser finemang ut i A4-storlek från en D70.
Jag tar ofta bilder på ISO800 utan att "blinka".
Bruset på ISO800 kan bara ses om man tittat väldigt nära (typ trycker näsan mot pappret) på en A4.
 
anders_j skrev:
nej jag menar. bilderna på bilen som FS har tagit från d50 repotaget.

1600 resp 400.

du får inte kritisera canon... då blir allas våran kim helt tokig och kan gå hur långt som helst för att motbevisa dig...

hoja, varför hänger jag ens i Vs-forumet? En stunds småfniss kanske?
 
hailstorm skrev:
du får inte kritisera canon... då blir allas våran kim helt tokig och kan gå hur långt som helst för att motbevisa dig...
Det går alldeles utmärkt kan jag avslöja, så länge det är befogat så.
 
hailstorm skrev:
du får inte kritisera canon... då blir allas våran kim helt tokig och kan gå hur långt som helst för att motbevisa dig...

hoja, varför hänger jag ens i Vs-forumet? En stunds småfniss kanske?

har själv en 350d. haha så den tänker jag inte kritisera.

kanske lite när jag hittar något fel.
 
anders_j skrev:
nej jag menar. bilderna på bilen som FS har tagit från d50 repotaget.

1600 resp 400.

Skulle du skicka dendär 1600-bilden till ett labb för förstoring skulle du på normalt betraktningsavstånd inte att se bruset.
 
dumbo skrev:
Skulle du skicka dendär 1600-bilden till ett labb för förstoring skulle du på normalt betraktningsavstånd inte att se bruset.

kan tänkas.

ville bara gör en jämförelse, tycker själv inte att bruset på 350d är så hög i 1600.

men det är min syn.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.