Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D50 eller Canon 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
har du några tidigare objektiv eller tillbehör? Kan vara avgörande..
Annars är det bara gå och klämma tycker jag.. Jag valde nikon för att den var lite bättre eregonomiskt (stavas det så? =P) och det känndes som man fick mest för pengarna..
Kolla in i forumet finns säkert 100 st såna här plus minus disskutioner.. :) lycka till
 
Får ursäkta det tråkiga svaret men det finns massvis med trådar här på FS och just 350D vs. D50 så det är bara att leta (du kommer garanterat hitta det du söker).

Hur valet än blir så är jag övertygad om att du inte kommer att ångra dig. Kamerorna är väldigt lika varandra så låt detaljerna styra. Själv valde jag D50 framför 350D då den passade mig bäst.

Lycka till med köpet!
 
Alla Canonhus jag hållt i, i budget och semi-proffs klasserna, KRÄVER ett batterigrepp för att vara sköna att hålla.

Min 30D med batterigrepp är riktigt go att hålla i, speciellt med handlovsremen på. 350D har jag mindre erfarenhet av, men med batterigrepp tror jag knappast den är så tokig att hålla i heller.

Tycker nog lite mer än bara det ska avgöra valet alltså, men som sagt, räkna med ett batterigrepp i priset på 350D direkt.
 
Okej, tack för alla svaren! ja kollade själv på E-500 men Nikon eller Canon kändes säkrare. Jag har en gamal Canon kamera innan som jag har varit nöjd med så de fick bli en 350... Jag sökte faktiskt igenom forumet men ja fick 65 sidor att kolla igenom så jag orkade inte så ja åkte och köpte en istället. Netonnet lämnar ju trotsallt 14 dagars öppet köp efter att ja har testat den men som de ser ut nu så behåller jag den.
 
Magnusson24 skrev:
Okej, tack för alla svaren! ja kollade själv på E-500 men Nikon eller Canon kändes säkrare. Jag har en gamal Canon kamera innan som jag har varit nöjd med så de fick bli en 350... Jag sökte faktiskt igenom forumet men ja fick 65 sidor att kolla igenom så jag orkade inte så ja åkte och köpte en istället. Netonnet lämnar ju trotsallt 14 dagars öppet köp efter att ja har testat den men som de ser ut nu så behåller jag den.

Gratulerar till köpet, även om det inte blev en Nikon! ;) Som jag sa tidigare tror jag inte att någon av kamrorna skulle göra dig besviken. :)
 
Jämför husen med/utan batterigrepp, och kommentera sen. =P

Jag gillade min gamla 300D utan batterigrepp innan jag skaffade det....sen när jag väl testat med det på så var det ingen återvändo. Det ligger mycket skönare i handen (om man inte har så pyttiga händer att man kan krama hela handen runt greppet utan batterigrepp vill säga).

Sen gillar jag balansen och tyngden också....ger ett stadigare grepp, och det känns faktiskt som att jag håller hela kameran stabilare med greppet på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.