Annons

Nikon D400 - Nikon D7100

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror ni det kommer finnas en? Eller kom D400 ut som D7100? Hört mycket olika.
Jag tror inte att det kommer att komma någon D400, i alla fall inte i skepnad av en uppföljare till D300s. Nikon satsar inte längre på DX-system i proffssegmentet.

Ni som har D7100, är den bra? Bra ISO?
Jag är väldigt nöjd med min. Ett bra kliv upp från den D5100 som jag hade tidigare. Bättre ISO, bättre DR, bättre AF, tydligare sökare, snabbare, inbyggd AF-motor i huset, avkännare för mekanisk bländare, etc, etc.

Den enda nackdelen som gör att folk fortfarande suktar efter D400 är begränsad buffer för seriebildtagning. Sex RAW-bilder räcker dock utmärkt väl för gaffling. Behöver man mer så kan man fota JPEG i stället. Då räcker buffern till 33 bilder har jag för mig.

Nej jag det känns inte troligt att det blir någon. Som eskil23 skriver verkar Nikon inte satsa så mycket på DX längre och konkurrenten Canon verkar resonera likadant med sin 7D modell som även den passerat bäst före datum vad det gäller sensorprestanda. Utan konkurrens är det inte troligt att nikon ändrar sin strateg.i Det enda märket som fortfarande satsar på APS-C i proffsklass är pentax men de har nog för liten marknadsandel för att nikon ska reagera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar