Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D2X ?????

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Pressekonferansen med visning av kameraet er 14.9 kl 10 her i Oslo. Jeg har invitasjonen (men vi må undertegne en non-disclosure avtale, slik at deadline 16.9 overholdes).

nfoto skrev:
Pressekonferansen med visning av kameraet er 14.9 kl 10 her i Oslo. Jeg har invitasjonen (men vi må undertegne en non-disclosure avtale, slik at deadline 16.9 overholdes).
Har du gått ut med det på Dpreview? Skulle vara intressant.

Hva tror du NDA betyr? Tips: non-disclosure agreement.

Jeg ville være en idiot om jeg la ut dette på dpreview.

Poenget her er bare å bekrefte lanseringstidspunktet. Den "offisielle" lanseringen i Oslo blir 16.9 kl. 10-13, med båttur på Oslofjorden, servering og alt dertil henhørende. De skriftlighe invitasjonene til dette evenementet er allerede utsendt og jeg har ett eksemplar i hånden akkurat nå. Men siden jeg er på fjellet 16.9 foretrakk jeg den uoffisielle forhåndsvisningen 14.9.

Jeg har ikke gjort annet enn å bekrefte en dato, intet ord om hva som skal lanseres, eller hva? Det er innenfor en NDA.

At svensker ikke skjønner norsk uttrykksform er intet nytt.

Jeg har ikke gjort annet enn å bekrefte en dato, intet ord om hva som skal lanseres, eller hva? Det er innenfor en NDA.

Men då kan du ju lägga ut precis det du har skrivit här på FS på dpreview utan att vara en idiot, eller?

Och du förstod uppenbarligen inte vad Calle skrev heller, för då hade du inte svarat honom på det arroganta sätt som du gjorde.

AndersGbg skrev:

Men då kan du ju lägga ut precis det du har skrivit här på FS på dpreview utan att vara en idiot, eller?

Och du förstod uppenbarligen inte vad Calle skrev heller, för då hade du inte svarat honom på det arroganta sätt som du gjorde.

Jeg tror bestemt at svenskene skal gå i seg selv hva "arroganse"-aspektet angår. Dere om det. Viljen til å forstå er åpenbart så-som-så på den andre siden av Kjølen.

Du må da gjerne bli dagens "helt" på dpreview ved å vise til lanseringsdato 16.9 i Europa og at pre-releae er 14.9., men hvorfor? Med vilken hensikt? Forteller du publikum noe annet enn hva som allerede er kjent, nemlig at Nikon skal lansere nyhet(er), som NDA forhindrer meg og alle andre som vet hva som skal skje, å si noe om likevel. Jeg vil for egen del ikke gjøre noe så tåpelig og meningsløst.

nfoto skrev:
Det var just det jag menade; och jag undrade bara stillsamt om du skulle säga det på Dpreview.

Det är du som lägger in onödiga och plumpa aspekter på det hela. Jag har överhuvudtaget inte berört att du är norrman eller att jag och övriga svenskar har svårigheter med det norska språket.

Det är din buffliga och smått arroganta tolkning, inte min. Tråkigt att du tar det så.

Men snälla! Sluta hacka på Björn, tror inte att han menar att vara arrogant, det är nog bara ett språkförbistringsmissförstånd (29 bokstäver). Kan vi inte istället glädja oss åt att Nikon faktiskt kommer att presentera en (eller flera?) digitalkamera om två veckor. Jag tycker det är hysteriskt spännande. Tänk bara en kamera med mark IIs prestanda i D2Hs kropp, vilken kamera! Eller har Nikon lyckats slå knut på sig själv och kan komma med en ännu bättre? Om mindre än två veckor vet vi.
Tills dess...
Krama varandra i trafiken

Oj, är det nu-skall-vi-spöa-norrmän dagen? Försöker hitta det arroganta i Björns inlägg men lyckas inte. Möjligtvis kan man spåra en viss irritation över att två gånger behöva förklara vad en NDA är för något. Sååå svårt var det inte att förstå...

Det kan väl aldrig vara så att vissa medlemmar på Fotosidan är sura för att de inte har blivit bjudna på något Nikon spektakel?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar