Annons

Nikon D200 innan 13 maj

Produkter
(logga in för att koppla)

snapshooter

Medlem
Jag ska plåta ett bröllop 13 maj och skulle behöva få tag i en D200 innan dess. Nån som kan maila mig ett säkert tips?
 
Om du inte redan står i kö hos någon handlare tror jag att det kommer bli svårt att hinna få en D200 till början av maj.

/Jon
 
Det tar ett tag att lära sig sin D200 också!
Jag har haft en D70 i 1.5 år, och det tog ett par hundra bilder innan D200 kändes någorlunda.
Nu har jag haft kameran sedan i december och nu börjar jag känna mig "trygg" med kameran....
 
Hej
B&H Photo i New York har kameran i lager. Moms och tull tillkommer

Nikon Price : $ 1,999.95

D200, 10.2 Megapixel, SLR, Digital Camera Kit with Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5 G-AFS ED-IF DX Autofocus Lens

Mfr # 9993 • B&H # NID2001870
Availability : In Stock


/Håkan
 
AnWi skrev:
På B&H brukar man väl kunna tecka en Mack-försäkring som löser det ekonomiska.

/AnWi
Ja, har hört talas om den...hur funkar det? Köper man en försäkring så man skickar kamera till Nikon svenska om det skulle vara något? Vad kostar den?
 
Det går också att beställa från Bosse som har annonserat i tidningen Foto i många år och som tar hem fotogrejer från USA. Har själv köpt från honom och det fungerar bra. Lev.tid ca två veckor. Han lämnar full garanti. Hans priser brukar ligga lite lägre än svenska internetbutiker. Tel 08-890625, 070589 0625

/Håkan
 
JapanPhoto i Göteborg har nästan samma pris som SP (3 kr dyrare) och har inte alls lång kö. Ställde mig i kö där i måndags, och jag kanske får min kamera redanm imorgon.
 
Håkan-S skrev:
Det går också att beställa från Bosse som har annonserat i tidningen Foto i många år och som tar hem fotogrejer från USA. Har själv köpt från honom och det fungerar bra. Lev.tid ca två veckor. Han lämnar full garanti. Hans priser brukar ligga lite lägre än svenska internetbutiker. Tel 08-890625, 070589 0625

/Håkan

Hur funkar det med full garanti?
 
Calle S skrev:
Ja, har hört talas om den...hur funkar det? Köper man en försäkring så man skickar kamera till Nikon svenska om det skulle vara något? Vad kostar den?

Jag har inte testat själv men vad man kan läsa sig till är ungefär detta. Mack är en försäkring som man kan köpa till ihop med nyinköpet. Behöver man sedan åberoba service/garanti tar man kontakt med Mack och får en betalningsgaranti som man kan visa upp på service-stället. Den visar att Mack kommer att betala reparationen.
Fördelen med Mack är att man kan ha full garanti i 5 år. Det verkar heller inte så himla dyrt.

Det krångliga är väl att ha försäkringsbolaget i USA.

/AnWi
 
snapshooter skrev:
Jag ska plåta ett bröllop 13 maj och skulle behöva få tag i en D200 innan dess. Nån som kan maila mig ett säkert tips?

Ställ dig i kö var som helst. Jag tror att proppen har börjat gå ur D200-leveranserna och det börjar droppa in rätt många kameror nu. Kom dessutom ihåg att det finns mycket luft i köerna så de är inte så långa som det ser ut.

Jag fick min kamera i fredags och är riktigt nöjd! Efter allt pixelpeepande och bandningstugg var jag nästan på väg att avbeställa, men jag är glad att jag inte gjorde det.
Som prisvärt totalpaket är den kameran svårslagen.

Och jösses vad genomtänkt den är i funktionaliteten!
 
Jag var inne hos min lokale fotohandlare i dag som ringde Nikon för att få besked om när en kamera som beställs i dag kan levereras. Svaret blev: tidigast under v 36.
Lång leveranstid!

/Nonno
 
Har gjort mitt första jobb med D200 ikväll. Dåliga ljusförhållanden och höga ISO.

Autofokus satt perfekt och helt okej brus ända upp på ISO 1600. Den här kameran spelar i en helt annan division än min gamla D70. Jippie!
 
nonno skrev:
Jag var inne hos min lokale fotohandlare i dag som ringde Nikon för att få besked om när en kamera som beställs i dag kan levereras. Svaret blev: tidigast under v 36.
Lång leveranstid!

/Nonno

Det är ju inte om DU beställer idag utan om BUTIKEN beställer.

Jag tror nog att dom flesta butikerna beställde hem ett gäng kameror redan i November.

Den handlare som inte beställt ännu får ju vackert vänta tills alla andra fått sina och det kan ju ta ett tag.

min personliga gissning är att kamerorna som beställdes under förra året hittar fram till butikerna under våren dvs inom 5-6 veckor.
 
Dajo skrev:
"Det är ju inte om DU beställer idag utan om BUTIKEN beställer."

- Tja, vad är skillnaden? Resultatet blev i alla fall det samma, leverans tidigast v 36.

Dajo skrev:
"Jag tror nog att dom flesta butikerna beställde hem ett gäng kameror redan i November."

- Det var ett antagande som inte stämmer fullt ut. Jag har frågat hos flera fotohandlare och fått till svar att "Vi tar inte hem några kameror utan beställer när vi får en intresserad köpare".

Dajo skrev:
"Den handlare som inte beställt ännu får ju vackert vänta tills alla andra fått sina och det kan ju ta ett tag."

- Ja, dagens besked från Nikon var v 36. Handlaren ringde till Nikon under tiden som jag väntade.
/Nonno
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.