snapshooter
Medlem
Jag ska plåta ett bröllop 13 maj och skulle behöva få tag i en D200 innan dess. Nån som kan maila mig ett säkert tips?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Calle S skrev:
Tänk på bara att garantin inte gäller här om man köper den i USA.
Ja, har hört talas om den...hur funkar det? Köper man en försäkring så man skickar kamera till Nikon svenska om det skulle vara något? Vad kostar den?AnWi skrev:
På B&H brukar man väl kunna tecka en Mack-försäkring som löser det ekonomiska.
/AnWi
Håkan-S skrev:
Det går också att beställa från Bosse som har annonserat i tidningen Foto i många år och som tar hem fotogrejer från USA. Har själv köpt från honom och det fungerar bra. Lev.tid ca två veckor. Han lämnar full garanti. Hans priser brukar ligga lite lägre än svenska internetbutiker. Tel 08-890625, 070589 0625
/Håkan
Gårdis skrev:
Hur funkar det med full garanti?
Calle S skrev:
Ja, har hört talas om den...hur funkar det? Köper man en försäkring så man skickar kamera till Nikon svenska om det skulle vara något? Vad kostar den?
snapshooter skrev:
Jag ska plåta ett bröllop 13 maj och skulle behöva få tag i en D200 innan dess. Nån som kan maila mig ett säkert tips?
nonno skrev:
Jag var inne hos min lokale fotohandlare i dag som ringde Nikon för att få besked om när en kamera som beställs i dag kan levereras. Svaret blev: tidigast under v 36.
Lång leveranstid!
/Nonno
Dajo skrev:
"Det är ju inte om DU beställer idag utan om BUTIKEN beställer."
- Tja, vad är skillnaden? Resultatet blev i alla fall det samma, leverans tidigast v 36.
Dajo skrev:
"Jag tror nog att dom flesta butikerna beställde hem ett gäng kameror redan i November."
- Det var ett antagande som inte stämmer fullt ut. Jag har frågat hos flera fotohandlare och fått till svar att "Vi tar inte hem några kameror utan beställer när vi får en intresserad köpare".
Dajo skrev:
"Den handlare som inte beställt ännu får ju vackert vänta tills alla andra fått sina och det kan ju ta ett tag."
- Ja, dagens besked från Nikon var v 36. Handlaren ringde till Nikon under tiden som jag väntade.
/Nonno