F.G.
Aktiv medlem
Jag funderar på att sälja min Nikon Coolscan 5 V ED. Är det någon som vet var den kan vara värd idag?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gissar att du behöver en adapter till USB. Utan den är den nästan värdelös.Om någon tycker att jag kapar tråden, ignorera min fråga eller huta åt mig så tar jag bort mitt inlägg, men: Jag har en Coolscan III som bara står, delvis för att det aldrig har blivit av att skaffa en adapter från skannerns SCSI-buss till något en nyare dator kan hantera. Finns det alls något värde i en sådan antikvitet?
Det tycks som om de få SCSI>USB-adaptrar som fortfarande kan hittas är brutalt dyra, så det skulle väl i så fall vara om någon har en dator med SCSI-kort som kan ha glädje av den. Jag är inte ute efter att sälja med fet förtjänst, jag tycker bara att det gör ont att dumpa prylar i elektronikåtervinningscontainern.Jag gissar att du behöver en adapter till USB. Utan den är den nästan värdelös.
Tack för infon. Jag får testa att lägga ut den nån stans i spannet.Melan 5 och 10 brukade det vara. Vet inte om suget är likadant numera men de tillverkas ju inga längre så priset har brukat ligga långt över nypris. Min kostade omkring 5000 ny. Systermodellen 5000 har jag sett för 20.000. Dubbla nypriset.
Har en Coolscan 4000 och en 9000. Någon som har koll på värden på dessa?
Jag har ingen riktig uppfattning om exakt värde annat än att du nog får rätt bra betalt för en fullt fungerande 9000 om du hittar rätt köpare...