Annons

nikon coolpix 8800

Produkter
(logga in för att koppla)
hej !

jag hade tänkt lägga 4500-5000kr och jag undrar om det är någon som har något bra förslag som kan vara bättre än nikon coolpix 8800 som jag hittade för ca 4500? (helst med mycket zoom och ganska likvädig i övrigt)
 
Nikon Coolpix 8800 kan vara frustrerande när du fotar i RAW, tar evigheter. För tycker jag att det är en mycket bra kamera.

Hälsningar

Robert
 
tack för svaret

tack för svaret men tror du att du kan säga lite mer om kameran tex vad som e dåligt o vad som e bra ...?

och om du rekomenderar någon annan kamrera för det priset.
 
Re: tack för svaret

stahl.stefan skrev:
tack för svaret men tror du att du kan säga lite mer om kameran tex vad som e dåligt o vad som e bra ...?

och om du rekomenderar någon annan kamrera för det priset.

Jag har tagit 7500 med Nikon Coolpix och har idag en Canon 20D. Fördelen med en kompaktkamera är att du inte kan byta objektiv, vilket gör att du inte får skit på sensorn.

Det var en del pill med att hela tiden gå in bland menyerna för att ändra inställningarna på Coolpixen, nu är det lättare då alla viktiga inställningar är lätt åtkomliga på Canon.

Coolpixen var svår att hantera skärpan men efter ett tag så kommer man på hur man ska gå tillväga, minns inte nu vilken lösning jag kom fram till.

Skrivtiden för RAW är väldigt långsam, min frus S70 skriver snabbare än Coolpixen.

En mycket bra kamera med hög bildkvalité.

Hälsningar

Robert
 
Om du inte redan slagit till så gör det.
Jag köpte en 8800 för 4500:_ och är helnöjd. Är som sagt lite långsam i vändningarna men för mig så funkar det ändå. Bildkvalitén är mycket bra och 10ggr optisk zoom för 4500:-......a bargin !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.