Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon Coolpix 7900
- Trådstartare ashuraya
- Start datum
Zoso
Aktiv medlem
Jag använder bara mittre focuspunkten och har ISO200 inställt manuellt, skärpan har jag på normal, men jag skärper upp bilderna i PS i efterhand.
Du kan prova ställa upp skärpan i kameran om du inte vill göra det i efterhand.
Kameran tar väldigt bra bilder för mig så länge man håller sig på iso 200, högre ger för mycket brus tycker jag.
Vad menar du med konstigt system ?
kent.
Du kan prova ställa upp skärpan i kameran om du inte vill göra det i efterhand.
Kameran tar väldigt bra bilder för mig så länge man håller sig på iso 200, högre ger för mycket brus tycker jag.
Vad menar du med konstigt system ?
kent.
wennerstrom
Aktiv medlem
Re: Hmm
Om du rör kameran samtidigt som du tar bilden så kommer du få suddiga bilder, det är svårt att komma undan. Det ligger liksom i sakens natur det.
ashuraya skrev:
Hmm gjorde så som du sa.. men ja har problem med suddiga bilder oftast blir bilderna suddiga så fort ja rör lite på kameran när ja tar bilder..
alltså nikon system den är väldigt avancerad inte som canon och sony väldigt enkla..
/Nisha
Om du rör kameran samtidigt som du tar bilden så kommer du få suddiga bilder, det är svårt att komma undan. Det ligger liksom i sakens natur det.
wennerstrom
Aktiv medlem
Ett stativ hjälper dig hålla kameran stilla, men är det dåligt ljus och dina motiv rör sig kommer dom ändå att bli oskarpa. Vilket iofs ibland kan vara det man vill.
Prova som tidigare nämnts gärna att lägga upp lite bilder här på fotosidan så är det lättare att se vad du menar. Det finns olika sorters oskärpa trots allt.
Prova som tidigare nämnts gärna att lägga upp lite bilder här på fotosidan så är det lättare att se vad du menar. Det finns olika sorters oskärpa trots allt.