Annons

Nikon coolpix 5000

Produkter
(logga in för att koppla)

janix

Medlem
Hejsan.
Jag har blivit erbjuden att köpa en Nikon Coolpix 5000 för 4500:-.

Är det en bra kamera som är värd att satsa på,eller fins det några problem med den,dålig skärpa eller andra problem.

Vore tacksam för hjälp av någon som vet.

MVH Janne.
 
Använder Coolpix 5000 på jobbet som extrakamera, den kompleterar vanlig systemkamera med diascanner.

I min mening är det en kamera man gillar mer och mer, i början tyckte jag att den var lite bökig att använda, men efter att ha läst bruxen lite noggrannare så är vi nu kompisar. Den kanske inte är den snabbaste bland digitalarna. Särskillt tiff-läget är segt, men bästa jpg-läget är relativt snabbt. Den ger mycket bra bilder. Väldigt skarpa måste jag säga. Dessutom är det kul att den har 28mm vidvinkel, nått som de flesta konkurrenter saknar.
En annan trevlig sak är att den är gjord helt i metall, riktig Nikon-känsla! Mycket robust.

Det enda optiska som jag stör mig på är att ibland kan endel kromatisk abberation uppträda, dock bara i vissa situtaioner. Det är visserligen nått som alla digitalkameror lider av i mer eller mindre grad.

En rekomendation är att köpa till batterigreppet, då kan du använda AA batterier, och med 6 nyladdade AA-batterier kan man köra ganska länge.
Dessutom blir kameran mycket skönare att hålla i!

Du får mycket kamera för 4500:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.