Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon Capture, vars?
- Trådstartare Ades
- Start datum
Jag köpte Capture 3 när jag köpte min D100 för fyra år sedan. Skaffar jag en D200 idag och vill öppna NEF-filerna från den räcker det inte med att uppdatera mitt Capture, jag måste köpa ett helt nytt program. Nikon tycker att jag ska betala för programmet två gånger....!Lionheart skrev:
Vilket är ett rent hån att det bara följer med en trial version, speciellt om man köper en D200 eller en D2x. Men även om man köper en D50 eller D70.
Hans William
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Jag köpte Capture 3 när jag köpte min D100 för fyra år sedan. Skaffar jag en D200 idag och vill öppna NEF-filerna från den räcker det inte med att uppdatera mitt Capture, jag måste köpa ett helt nytt program. Nikon tycker att jag ska betala för programmet två gånger....!
Har du provat att ladda ner testverisionen av Capture 4.4 och sedan använda den produktnyckel som de har till Capture 3? Jag vet inte om det fungerar men kan vara värt ett försök.
Hans
Funkar inte. Vill jag ha senare verioner är det helt nytt som gäller.Hans William skrev:
Har du provat att ladda ner testverisionen av Capture 4.4 och sedan använda den produktnyckel som de har till Capture 3? Jag vet inte om det fungerar men kan vara värt ett försök.
Hans
Lionheart
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Jag köpte Capture 3 när jag köpte min D100 för fyra år sedan. Skaffar jag en D200 idag och vill öppna NEF-filerna från den räcker det inte med att uppdatera mitt Capture, jag måste köpa ett helt nytt program. Nikon tycker att jag ska betala för programmet två gånger....!
Det är ju verkligen helt sjukt. Har du pratat med Nikon Support och frågat dom hur du ska göra? Förstår inte riktigt hur Nikon kan snåla in på detta, men visserligen, Nikon tror att Capture är tillräckligt bra för att säljas som ett separat program. Det tycker inte jag det är iallafall. Kanske när Capture NX kommer men alla andra versioner innan dess borde vara gratis när man köper en kamera för 10-40 000 kr.
Nä. Jag skippar Capture i vilket fall.Lionheart skrev:
Det är ju verkligen helt sjukt. Har du pratat med Nikon Support och frågat dom hur du ska göra?
Fast gratis blir det aldrig. Skulle det följa med när du köper kameran skulle det vara inbakat i priset i stället.men alla andra versioner innan dess borde vara gratis när man köper en kamera för 10-40 000 kr.
Ingemansson
Aktiv medlem
Laddade hem programmet RawShooter från Pixmantec, verkar funka utmärkt.
Hepp!
Andreas
Hepp!
Andreas
maxzomborszki
Aktiv medlem
Tydligen ska man kunna göra det med ToneUp Studio 3 också. Har inte testat programmet men det är lite billigare än Capture.egrh skrev:
Man måste ha Capture om man vill lägga in egna kurvor. Eller finns det något annat sätt att göra det...?