Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon - byta upp mig
- Trådstartare nina84
- Start datum
The_SuedeII
Aktiv medlem
D700 är på alla sätt en fantastisk kamera, men jag är en av dem som bytt "ner" till D7000. Visst finns det saker jag saknar, som till exempel en enorm renhet i mellantoner på låga ISO och rena färger på högre ISO - men jag är ändå inte missnöjd på något sätt.
Om det inte drar i uppgraderingstarmen allt för starkt rekommenderar jag i nästan alla fall att man tittar en gång VÄLDIGT noggrant på om man ändå inte tjänar mer på att köpa bättre objektiv "så länge" tills det verkligen är ett väldigt klart och märkbart steg upp man vinner på att byta huset. Detta händer inte så ofta, och D5000 är rent statiskt en kamera med väldigt bra bildprestanda. Det finns en del funktioner den saknar som jag nog hade haft svårt att leva utan, men om man inte VET vad det är man saknar är optiken alltid det första uppgraderingsvalet.
Om det inte drar i uppgraderingstarmen allt för starkt rekommenderar jag i nästan alla fall att man tittar en gång VÄLDIGT noggrant på om man ändå inte tjänar mer på att köpa bättre objektiv "så länge" tills det verkligen är ett väldigt klart och märkbart steg upp man vinner på att byta huset. Detta händer inte så ofta, och D5000 är rent statiskt en kamera med väldigt bra bildprestanda. Det finns en del funktioner den saknar som jag nog hade haft svårt att leva utan, men om man inte VET vad det är man saknar är optiken alltid det första uppgraderingsvalet.
avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Något/några år?
Veckor/dagar snarare!
Närmaste månaden är inte den fifigaste tiden att handla en ny kamera omman är intresserad av teknikutvecklingen och vad som kommer, då det verkar vara ett större teknikssprång än länge på väg. Om inte annat så gör det att priser på det "näst senaste" kommer att droppa en bit.
/Mats
Veckor/dagar snarare!
Närmaste månaden är inte den fifigaste tiden att handla en ny kamera omman är intresserad av teknikutvecklingen och vad som kommer, då det verkar vara ett större teknikssprång än länge på väg. Om inte annat så gör det att priser på det "näst senaste" kommer att droppa en bit.
/Mats
runohm
Aktiv medlem
Dom flesta kameror idag tar jättefina bilder.
Kläm och känn på huset och det som känns skönast att hålla i, att du når knappar enkelt och logiskt för dig mm. är oftast den kamera som är roligast att fota med. Bäst ergonomi vinner i längden!. Stirra dig inte alltför blind på data.
Lycka till med ditt val
Kläm och känn på huset och det som känns skönast att hålla i, att du når knappar enkelt och logiskt för dig mm. är oftast den kamera som är roligast att fota med. Bäst ergonomi vinner i längden!. Stirra dig inte alltför blind på data.
Lycka till med ditt val
jonas_erik
Avslutat medlemskap
Något/några år?
Veckor/dagar snarare!
/Mats
Hej Mats ! Ja det ska verkligen bli kul att se vad A77 blir för kamera ! Kanske det blir en "Canikondödare" i detta segment ! Tycker även,precis som när Pentax kom med sin K7 att även Sonys användare är välförtjänta av denna kamera ! Det går kanske så långt att man "skrotar" sin D90 ?
Samtidigt är det kul att Sony är på stark frammarsch inom kameravärlden och kommer med nya lösningar !MVH.