davidvpt
Aktiv medlem
Rätt inställning. Skummar man igenom vissa forum (främst teknik-, vs- och digitalavdelningarna) kan man mellan raderna läsa om personer som skulle lämna morsan som pant i en vadslagning om vilken kamera som tagit vilken bild. Om det beror på att de vill bli av med morsan låter jag vara osagt, men nog är det märkligt att märket som står på huset kan ha så oerhört stor inverkan på bilden, iaf om man vet vilket märket är alltså.Sonnaren skrev:
...
Detta har alltid gjort mig storögt förvånad. Jag som haft/har så mycket kameror men bara kan skilja mina bilder med hjälp av negativformatet... Alltså, är det ett 6x9 negativ jag scannar in eller förstorar kan jag gå ed på att det inte är taget med Nikon. Eller Canon. men är det 135-film och jag inte minns fototillfället speciellt vete fåglarna vilken kamera jag använt.....
Us
Själv är jag precis som du mer intresserad av bilden och lägger inte nån större vikt vid antalet pixlar, brusnivån eller vilket märke det står på huset.
PS. Lite skoj är det förståss att kunna gnida in positiva "nikonska" marknadsandelar i ansiktet på alla canonister. ;o) Jo, jag är visst nikontinist jag...