Annons

Nikon 80-200 f2.8 - köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Funderar på Nikon 80-200 f2.8. Men vafan, den finns inte och få tag på i Sverige. Varför inte? Har den gått ur produktion? 70-200vR är så förbannat dyyyyyyyr.

Du hittar beg ex till försäljning här å där.
En toppglugg! hade den själv innan jag skaffade
den (svindyra) 70-200 VR f/2,8 - VR är mycket
värt av å till.

HRL skrev:
Du hittar beg ex till försäljning här å där.
En toppglugg! hade den själv innan jag skaffade
den (svindyra) 70-200 VR f/2,8 - VR är mycket
värt av å till.

Ohh, idoiter som tar den ur produktion bara så man ska köpa VR som är lots more expensive! urk

80-200 är kanon

Lyckades få tag på en 80-200 2.8 med vridzoom nästan sprillans ny för en överkomlig peng.
Om du kollar runt på de olika fotosaiterna så kan du hitta den nya 80-200 ifaf 2.8D för en ännu mer hutlös peng.
Objektivet är i övrigt otroligt skarpt,snabbt o börbaskat tungt, så där om nå´t had VR varit att föredra.
Kolla runt på tradera mm, det dyker ofta upp dv. 2.8or där...
// jonte

http://www.yfo.se/product.php?_task=product&product_group_id=312&product_id=780

jag köpte mitt nytt från BH november 2004. Efter cashback så blev det 4.900 SEK Det var ett schysst pris!
Kolla där!

fyll i lappen, posta och vänta ca 8-10 veckor. Skickas endast till postadress inom usa, så var det då iallafall, kanske ändrat nu.

Men det var ett riktigt kap även utan cashback, 799 dollar eller nåt. Det e ett bra pris, för objektivet e riktigt bra!

Jag traderade till mig ett slitet 80-200 2.8. En av de första modellerna (dragzoom, ring för låsning av zoomen istället för flipswitch och låååångsam fokus). Jag älskar det ändå!
Det är ju ett fruktansvärt drag efter dem. Dyker det upp en annons på blocket så brukar det stå att 80-200:an redan är såld.
Kolla lite på ebay också. Var dock lite försiktig. Ibland blir de ganska dyra där så låt dig inte ryckas med i något budgivningsrace.

Jag köpte en 80-200/2,8 ED på Blocket-annons igår. Mkt fint skick, 6000 kr. Det har funnits säkert 4-5 annonser på 80-200:eek:r där de senaste veckorna. Det gäller att vara snabb, de försvinner fort!

Fick med en ngt defekt 35/2,0D på köpet! Olja på lamellerna, men det går ju att fixa. Den var riktigt fin för övrigt! :)

Nikkor 80-200/f2.8 ED har inte gått ur produktion, men märkligt nog så tar inte Svenska Nikon hem den !

Du kan köpa gluggen ny i stort sett alla länder utom i Sverige.

B&H NewYork har den i lager, har precis beställt ett ex som är på väg över Atlanten.

Köp ett USA märkt där och du har samma garantier som om du skulle köpt det i Sverige.

mvh kent.

Zoso skrev:
Nikkor 80-200/f2.8 ED har inte gått ur produktion, men märkligt nog så tar inte Svenska Nikon hem den !

Du kan köpa gluggen ny i stort sett alla länder utom i Sverige.

B&H NewYork har den i lager, har precis beställt ett ex som är på väg över Atlanten.

Köp ett USA märkt där och du har samma garantier som om du skulle köpt det i Sverige.

mvh kent.

Nikon Sverige kan visst ta hem gluggen på beställning.
Man den som tror att man kan spara en massa pengar att välja denna före VR gluggen tror fel.
Det diffar inte speciellt mycket i pengar mellan gluggarna.

//Mattias

På den begagnade marknaden hittar du säkert en 80-200f/2,8D mycket billigare än en beg VR. Jag skulle i alla fall inte köpt en helt ny med dessa priser.

thefinger skrev:
Ja!

Någon som hittat dom ute i butik och i så fall vad priset ligger på?

Jag betalade 10.102:- för min AF-D med allt inräknat (tull+moms+frakt) från B&H.

Btw ! AF-S versionen har inbyggd AF-Motor
AF-D drivs av huset.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto