Wallert
Ny medlem
Jag har precis köpt min första systemkamera (D80 med kittobjektivet 18-135) och det här blir mitt första inlägg på forumet som har givit mig mycket info och många timmars läsning, så jag hoppas på lite goda råd med val av ett telezoomobjektiv.
Jag hade bestämt mig för ett komplettera med ett AF-S 70-300 vr och en konverter till det, men jag har läst på forumet att många säger att konverters och telezoomar inte är den bästa lösningen.
Så jag har börjat spana på AF 80-400 vr, den saknar ju AF-S är det något jag kommer sakna?
Det är ju stor pris skillnad på dom men jag flyger till USA i augusti så ett AF 80-400vr skulle hamna på ca 8500kr där borta.
Så frågan är ju ett 70-300 eller ett 80-400 utan AF-S?
Och är det värt dom extra pengarna att komma 100mm längre?
Är det någon kvalitets skillnad mellan dom?
Mvh / Tomas
Jag hade bestämt mig för ett komplettera med ett AF-S 70-300 vr och en konverter till det, men jag har läst på forumet att många säger att konverters och telezoomar inte är den bästa lösningen.
Så jag har börjat spana på AF 80-400 vr, den saknar ju AF-S är det något jag kommer sakna?
Det är ju stor pris skillnad på dom men jag flyger till USA i augusti så ett AF 80-400vr skulle hamna på ca 8500kr där borta.
Så frågan är ju ett 70-300 eller ett 80-400 utan AF-S?
Och är det värt dom extra pengarna att komma 100mm längre?
Är det någon kvalitets skillnad mellan dom?
Mvh / Tomas